f duct

planet-f1.com, wm

F1. Red Bull jeszcze bez F-duct w Barcelonie

F1. Red Bull jeszcze bez F-duct w Barcelonie

Kierowca Red Bulla Mark Weber przyznał, że jego zespół nie przygotował jeszcze systemu f-duct i nie wykorzysta go podczas GP Hiszpanii. Inne ekipy testowały kanał w Barcelonie.

F1. Kubica: Na Monzie możemy zrezygnować z F-Duct

Robert Kubica, który w niedzielnym Grand Prix Belgii zajął trzecie miejsce, przyznał że podczas kolejnych zawodów w słynnej włoskiej Monzie Renault może zrezygnować z F-duct. - Tam jest potrzebny całkowicie inny poziom docisku i bardzo prawdopodobne, że nie będziemy mieli tam kanału F - przyznał polski kierowca.

Formuła 1. Zespoły zrezygnowały z systemu F-duct

Zespoły Formuły 1 zgodziły się, i wprowadziły zakaz stosowania systemu F-duct w sezonie 2011. - Rozwiązania zastosowane w ten weekend były skrajne. Kierowcy trzymali kierownice opuszkami palców a nie dłońmi - komentował decyzję szef Red Bulla Christian Horner.

F1. Renault z systemem F - duct już w Hiszpanii?

portal spekuluje, że system powinien być ukończony na GP Hiszpanii, gdzie są wyjątkowo długie proste odcinki. Czym jest F - duct? System F - duct pozwala kierowcy na schowanie tylnego skrzydła bolidu, co daje większą prędkość na prostych. Jako pierwsi

F1. Kubica potwierdza: Renault pojedzie z systemem F-duct w Walencji

Walencji. To jedne z ostatnich ulepszeń bolidu R30. Wkrótce mają się rozpocząć prace nad nowym R31. Kubica: Jesteśmy za szybcy, nie korzystamy z F-duct - Szczerze mówiąc myślę, że jesteśmy za szybcy na prostych. Taki jest już

F1. Vettel obawia się F - duct, McLaren może być poza zasięgiem

. Vettel uważa, że F - duct powinien posiadać każdy zespół - System ten jest czymś, co trzeba posiadać. Nie ma znaczenia, czy dysponujesz bolidem z środka stawki, czy jednym z najlepszych aut. Kanał F (ang. F - duct) pozwala na notowanie lepszych czasów. Co prawda wszystko zależy od toru, ale urządzenie to

F1. Renault będzie miało F-Duct

, że sprawdzimy go wcześniej, ale bardziej prawdopodobny jest termin po wyścigu na Węgrzech. Magazyn F1: Kłopoty Kubicy przejściowe, Polak nie odpuści. Za to w Red Bullu - katastrofa! Z kolei główny inżynier zespołu Alan Permane dodał, że F-Duct

F1. McLaren odstawi F-duct

Kanał F to dziecko właśnie McLarena. System ten pozwala osiągać większe prędkości na prostych, a także poprawia docisk na zakrętach. Słowem - bolidy wyposażony w nowinkę notują czasy o kilka dziesiątych sekundy lepsze na każdym okrążeniu. Działa to

F1. Toro Rosso wprowadza kanał F

Kanał F (F-duct) to system, który pozwala kierowcy na kontrolę przepływu powietrza wokół tylnego skrzydła i w rezultacie zwiększenie prędkości bolidu na prostych. Jeszcze na początku tego sezonu, szefowie Toro Rosso twierdzili, że nie mają środków na

Robert Kubica: F-duct to złoty środek, jeśli tylko dobrze go wykorzystamy

sezonu możemy być zadowoleni. Jako ostatni zespół z szerokiej czołówki wprowadzacie tzw. kanał F - patent McLarena, który dzięki kierowcy zatykającemu kolanem przepływ powietrza wewnątrz samochodu, pozwala jechać szybciej na prostych. Główny inżynier zespołu mówi, że możecie

F1. Renault wreszcie z F-ductem

System wymyślony przez McLarena pozwala znacznie ulepszyć osiągi bolidu. Na prostych odcinkach toru zwiększa prędkość maksymalną, a na zakrętach docisk, dzięki czemu poprawia przyczepność. F-duct, czyli kanał F, mają już wszystkie bolidy z czołówki, a

F1. Cel Renault: wygrać wyścig

te uwagi są wykorzystywane w trakcie prac nad bolidem - powiedział o znaczeniu Kubicy w ekipie Lopez. Kluczowy będzie także bolid, w którym dopiero na GP Belgii zamontowano F-duct. - Jesteśmy jedynym teamem, który przetestował dwie wersje systemu

GP Włoch. Hamilton: Rezygnacja z kanału F była błędem

. - Zdecydowaliśmy, że pojedziemy z mniejszym poziomem docisku, do czego F-duct nie był potrzebny, ale samochód ślizgał się wszędzie, gdzie to możliwe. Z trudem udawało mi się zapanować nad każdą z opon i po prostu nie miałem odpowiedniego docisku - przyznał Hamilton. - Zły wybór, może

F1. Nowa afera szpiegowska w F1? Czy Sauber "ściągał" od McLarena?

Podczas treningu przed GP Australii na bolidzie Saubera pojawił się system F-duct, dzięki któremu bolid zyskuje docisk na zakrętach i prędkość na prostych. Większość obserwatorów uznała wtedy, że jest to zasługa de la Rosy, który tą wiedzę przeniósł z McLarena. W poprzednim

F1. Michael Schumacher wystartuje z nowym skrzydłem

. Ponadto zastosujemy najnowszą ewolucję naszego tylnego skrzydła typu F-duct - zapowiedział przed GP Turcji szef teamu Mercedesa Ross Brawn. Wyścig odbędzie się za tydzień pod Stambułem. Michael Schumacher nigdy na tym torze nie wygrał, ale po trzech latach wróci na Istambul Park

F1. Ostatnia poprawka Renault na GP Singapuru

zaprezentował się we Włoszech najlepiej. Bolid był dużo wolniejszy od najszybszych, a Polaka wyprzedził nawet Nico Hulkenberg z Williamsa. GP Singapuru i R31 Przed GP Singapuru, gdzie F-duct ponownie będzie przydatny, Renault skupia się na kolejnym pakiecie

F1. Kubica: Tor Spa-Francorchamps jest unikalny

z wszystkimi tymi zakrętami, gdzie trzeba zwiększyć siłę docisku - zdradził kierowca Renault. Kubica jest także zdania, że Spa jest jednym z najlepszych torów do zastosowania systemu F-Duct. - Myślę, że w tym roku większość bolidów będzie wyposażonych w ten system. Dzięki

F1. Ruchome skrzydła dozwolone w sezonie 2011

Dyrektor techniczny McLarena, Paddy Lowe, potwierdził w środę, że sterowalne tylne skrzydła zastąpią używany dziś przez niektóre zespoły (m.in. McLarena) kanał - F (tzw. F-duct powodował zaburzenie strugi powietrza, co z kolei zmniejszało docisk generowany przez tylne skrzydło

F1. Ferrari zaprezentowało swój bolid

F1. Ferrari zaprezentowało swój bolid

W bolidach, w których ścigać się będą Felipe Massa i Fernando Alonso wprowadzono szereg zmian. Powrócono do regulowanych tylnych skrzydeł oraz stosowania systemu KERS. Zgodnie z nowymi przepisami zrezygnowano z kanału F-duct i podwójnych dyfuzorów

F1. GP Singapuru. Szef Kubicy: Podium w ogóle mnie nie zdziwi

. - Ale jeśli uwzględnić te części, które obecnie mamy, przy dużym docisku, sprawy wyglądają obiecująco. Nasz F-duct wygląda bardzo dobrze. Na tradycyjnej trasie, takiej jak w Singapurze czy Japonii, które będą wkrótce, powinniśmy osiągnąć znacznie lepszą pozycję. Taka sama forma jak w Spa w ogóle mnie

GP Brazylii. Hamilton: Teraz potrzebuję cudu

- Samochód nie zachowywał się tak jak podczas treningów, szczególnie na prostych. Myślę, że F-duct także nie działał prawidłowo - dodał kierowca. Vettel wraca do gry - Interlagos bez koronacji ?

F1. Robert Kubica niezadowolony ze zmian na Monzy

daje inne czucie samochodu. Musimy przyzwyczaić się do bolidu z niskim dociskiem, choć trzeba przyznać, że z systemem F-duct zmiana nie jest aż tak drastyczna jak w latach poprzednich - dodał Kubica. Renault w piątek szukało optymalnych ustawień na sobotnie kwalifikacje. - W

F1. Boullier: Przyszłość Pietrowa jest w jego rękach

typowany jest Kimi Raikkonen, która w tym sezonie ściga się w rajdach samochodowych. Renault będzie miało F-Duct ?

F1. Lauda: Kubica będzie na podium

kanałowi F dołączyło do najlepszych. Już nie tylko kierowcy McLarena, Ferrari i Red Bull będą walczyć o zwycięstwa, lecz również Kubica - chwali francuski zespół Lauda, który żałuje jednak, że F-duct nie został wcześniej zainstalowany w bolidzie R30. - Może wtedy Kubica też liczyłby się w walce o

F1. Szef Renault o zmianach w bolidzie

zadowoleni z wyważenia bolidu - powiedział szef Renault. Równie poważnym wyzwaniem było wprowadzenie do bolidu kanału F-duct: - Przede wszystkim na początku podjęliśmy decyzję, że skoncentrujemy prace na podwójnej podłodze i innych usprawnieniach aerodynamicznych, co tłumaczy

F1. Kubica: Mogą być niespodzianki

Przed dwoma tygodniami Kubica po raz trzeci w sezonie stanął na podium Grand Prix. Polak przyjechał na metę trzeci na belgijskim torze Spa. W dużej mierze zawdzięcza to wprowadzeniu systemu F-duct. Mimo iż Renault wciąż nie podjęło decyzji, czy

F1. Eric Boullier: Szasne Pietrowa rosną

tak dużej przewagi Ferrari nad francuskim zespołem. Przypomnijmy, ze Kubica podczas GP Niemiec został zdublowany. - Brakuje nam systemu F-duct. To wielka strata, szczególnie w Niemczech, gdzie tor jest krótki i ma dwie długie proste. Jednak to nie wszystko. Musimy poprawić

F1. Kubica po treningu przed GP Chin: Nie oczekuję, że jutro będziemy przed Ferrari

Wszyscy o nim mówią - F - duct ?

F1. Renault ze specjalnym pakietem aerodynamicznym na Monzy

Cały team Renault jest bardzo zadowolony z działania systemu F-duct, wprowadzonego przed GP Belgii. To głównie dzięki tej nowince technicznej, Robert Kubica stanął w Spa na podium. - Zaczęliśmy myśleć o wprowadzeniu Kanału F już po wyścigu w Bahrajnie

Hamilton: Sprawa tytułu w dalszym ciągu jest otwarta

ciągle wierzy Fernando Alonso. - Oceniam nasze szanse na pół na pół. Kto lepiej wykona swoją robotę, wygra. Na razie to my sobie nie radziliśmy, musimy w ostatnich sześciu pokazać na co nas stać - powiedział dwukrotny mistrz świata. Na Monzie być może bez F-Duct

F1. Renault: To znaczący krok

zaprezentował się bardzo dobrze i przywiózł punkty. Możemy być usatysfakcjonowani naszym występem, szczególnie dlatego, że nasze ostatnie ulepszenia - w tym F-duct - przynoszą skutki. Ten weekend pokazał, jak znaczący krok wykonaliśmy. To bardzo obiecujące na pozostałą część sezonu - powiedział Eric Boullier

F1. Robert Kubica: Mój błąd, zmieniałem ustawienia kierownicy

. Z błędu Kubicy skorzystał Mark Webber, którego pit-stop przebiegł bez niespodzianek i wyjechał na drugim miejscu. W tej kolejności - Hamilton, Webber, Kubica - kierowcy dojechali do mety. - Wciąż jednak trzecie miejsce to wspaniały wynik. F-duct działa znakomicie i

F1. Kubica: Znów chcemy być szybsi od Ferrari

w porównaniu z tym, czym dysponują konkurenci. Bardzo ważne są tutaj hamulce oraz trakcja, a pod tym względem nasz bolid jest dobry. Ważne są także prędkości maksymalne, które też nie są takie złe, choć nie mamy systemu F-duct - powiedział Kubica. "Lubię, gdy ściany

F1. Kubica: Wyścigi w Europie to punkt zwrotny sezonu

Red Bull bez F-duct w Barcelonie ? Renault zdobyło w tym sezonie już 46 punktów i zajmuje dobre piąte miejsce w klasyfikacji generalnej konstruktorów. Kubica po raz kolejny podkreśla jednak, że należy realistycznie myśleć o dalszej części sezonu

F1. Renault zaszokowane swoim rozwojem

, który najbardziej dumny jest z wprowadzenia kanału F-duct do bolidu R30. "Nie manipulujemy jak Ferrari" - mówi szef Red Bulla ?

F1. Kubica zapowiada wielkie emocje podczas GP Belgii: Tor jest zdradliwy

. - Spa często prezentuje nam różnego rodzaju niespodzianki. Bardzo często bolidy, które wydawałoby się, że nie były zbyt szybkie wcześniej, osiągają bardzo dobre rezultaty. Patrząc z naszej perspektywy, liczymy na dobrze działający system F-duct. Obserwowaliśmy zespoły z kanałem F, które jeżdżą z

Wpuszczeni w kanał McLarena

W czwartek w Spa-Francorchamps bolidy pojawią się przed Grand Prix Belgii - niemal wszystkie, pracując w pocie czoła, dorobiły się czarodziejskiego patentu McLarena. - Mój dobry start w Spa zależy od tego, jak sprawi się nasz nowy F-duct - powiedział Robert Kubica, którego

F1. Eric Boullier: Kubica kluczem do sukcesu Renault

. 'Lizakowy' Renault nie straci pracy i inne konsekwencje GP Węgier Wreszcie - F-duct w Renault >

Szef Red Bulla wyśmiewa oczekiwania konkurentów: - "Dmuchany wydech" tak nie działa!

Tuż przed wyścigiem o Grand Prix Wielkiej Brytanii konkurenci do tytułu mistrzowskiego założą w bolidach gadżety, dzięki którym - jak się powszechnie sądzi - rywale zyskiwali przewagę. I tak Red Bull będzie miał wreszcie sprawnie działający F-duct, który "wygasza"

GP Hiszpanii. W Barcelonie totolotek Kubicy

lepsze. Niemal całkowicie nowy samochód ma Michael Schumacher z Mercedesa, zwycięzca sześciu wyścigów w Barcelonie. Ferrari testuje swoją wersję f-duct, czyli kanału powietrznego ułatwiającego osiąganie maksymalnej prędkości na prostej, która w Barcelonie ma ponad kilometr. Ale

F1. Robert Kubica: Jesteśmy za szybcy

wywiadzie dla portalu f1.pl , pytany o korzyści płynące z wysokich prędkości na prostych, mówi. - Szczerze mówiąc myślę, że jesteśmy za szybcy na prostych. Taki jest już nasz samochód, mamy takie skrzydła jak w poprzednich wyścigach. Nie korzystamy z F-duct, więc

F1. Hamilton przed GP Chin: możemy pobić Ferrari i Red Bulla

zniwelować - dodaje Brytyjczyk. Zwiększający docisk system F-duct, zainstalowany w bolidach McLarena, powinien dać tej stajni przewagę na trudnym, krętym torze w Szanghaju. Lewis Hamilton nie uważa jednak, aby było to decydujące - To będzie wyrównany wyścig, będziemy bardzo blisko

GP Japonii. Kubica trzeci na treningach: Powinniśmy spisać się lepiej

-duct. Tu, w Japonii, też prowadzi się sporą część trasy jedną ręką. Ale gdy ma się takie zakręty, trzeba wykazać się większym sprytem. Gdy jest mokro, znacznie rzadziej można aktywować i obsługiwać F-duct. Dużo wcześniej trzeba też wyhamowywać. Dzięki temu wyścig powinien być mniej obciążający

F1. Pierwsza sesja treningowa przed GP Hiszpanii. Najlepszy McLaren. Kubica 7.

Rosjanin Pietrow był 9. Ferrari testowało F - duct, co może tłumaczyć ich 8 i 12 pozycję. Największym pechowcem pierwszego treningu w Hiszpanii okazał się Pedro De La Rosa. Jego team nie mógł uporać się z awarią skrzyni biegów i Rosa ostatnie 10 minut spędził w boksie. Następna sesja kwalifikacyjna w

F1. Przyczepny Kubica na brudnym torze

. Co chwila jakaś część zostaje na podłodze, nie wiedzą, co z nią zrobić... Red Bull ponownie spróbuje zamontować słynny wynalazek McLarena f-duct, czyli kanał powietrzny pozwalający na szybszą jazdę na prostej. W warsztatach w Milton Keynes przygotowano projekt już przed

F1. Kubica i Pietrow najszybsi w Kanadzie

takie skrzydła jak w poprzednich wyścigach. Nie korzystamy z F-duct, więc nie mamy komfortu użycia skrzydła o większym docisku bez utraty szybkości maksymalnej - mówił Polak w niedzielę . - Musieliśmy jakoś powalczyć o prędkość maksymalną i

I bez FRIC-a Mercedes goli rywali w F1. Rosberg mierzy w domowy triumf

zwiększać przyczepność bolidu. Dziurka w kadłubie i cały system nazwany F-duct, był odkryciem McLarena w 2010 r., które jednak zbladło przy kolejnej modyfikacji dyfuzora: tzw. "dmuchane dyfuzory" miały stać za sukcesami Red Bulla i Sebastiana Vettela. FRIC głównym

Właściciel Renault: Koszty w F1 większe niż się spodziewałem

inny plan inwestycyjny. Później założyliśmy, że będziemy się rozwiać z wyścigu na wyścig. Chyba jesteśmy jedynym zespołem, który stworzył dwa systemy F-duct. Pierwszy wylądował na śmietniku, zbudowaliśmy kolejny. I tak chcemy pracować w dalszym ciągu - powiedział. - Udało nam

F1.Witalij Pietrow: W Renault panuje rodzinna atmosfera

w piątek. Zapraszamy do śledzenia relacji na naszym portalu Punktem zwrotnym tego sezonu F1 F - duct ? ?

F1. Wulkan wstrzymał Virgin

ze zbyt małym bakiem, kierowca testowy Giancarlo Fisichella sprawdzał system F-duct w Ferrari. Testy na prostej miały dać odpowiedź, czy błyskotliwy pomysł zastosowany po raz pierwszy przez McLarena da przewagę na prostej również Ferrari. Dzięki prostemu ruchowi kolana kierowcy bolid może jechać na

F1. Kontrowersyjne skrzydła Ferrari i Red Bulla

sami opracować podobne - powiedział Eric Bollier "Przeglądowi Sportowemu". Zatem, skoro FIA zatwierdziła nowinkę techniczną Ferrari i Red Bulla, przed Renault stoi kolejne wyzwanie. Muszą zamontować w swoim bolidzie nie tylko F-duct, ale także nowe, "

Formuła 1. GP Wielkiej Brytanii. Duet Red Bulla zwycięża trzecią sesję treningową. Kubica 6.

. Kierowcy Ferrari testować dalej będą system F - duct. 10:55 W piątek o godzinie 15:00, po wytężonej pracy inżynierów i mechaników nad bolidami, kierowcy spotkali się raz jeszcze na linii startu. Tym razem najlepszy był Webber, który przejechał okrążenie w 1:31.234. Między dwóch

F1. Kubica czwarty na pierwszym treningu przed GP Włoch

Robert Kubica przejechał podczas pierwszej sesji treningowej 25 okrążeń. Choć kierownicy Renault nie ujawnili przed treningiem, czy kierowcy stajni zdecydują się na użycie systemu F-duct, już wiadomo, że Polak zastosował podczas sesji kanał F. Przed weekendem we Włoszech obawiano się o postawę

GP Belgii. Kubica trzeci na pierwszym treningu. Najszybszy Alonso

prędkości. - Jest tu także sporo niesamowitych zakrętów, które dają nam wyjątkowe odczucia - tłumaczy Robert Kubica. Przed treningiem: Renault Roberta Kubicy w Spa pierwszy raz zaprezentuje światu nowy system F-duct w swoim bolidzie. Szef francuskiego teamu Eric Boullier przyznał przed weekendem w Belgii

Robert Kubica: Nie doczekam Grand Prix Polski

w kokpicie jest bardzo mało, to wyloty powietrza umieszcza się tam, gdzie można. Robert Kubica: F-duct może mieć ogromy wpływ na wyniki O co chodzi kierowcom Red Bulla ?

F1. GP Kanady. Robert Kubica znów pojedzie w deszczu. Oczy wyjdą z orbit?

McLaren, wynalazca kanału F-duct. Jest to inteligentny pomysł na zwiększenie prędkości bolidu na prostej. Efekty było już widać we wcześniejszych wyścigach, gdzie Hamilton przedzierał się przez gąszcz rywali właśnie na prostych. Na pierwszym treningu najszybszy był Jenson Button, Hamilton również jechał