quinoa

Magda Derewecka

Quinoa (komosa ryżowa) - białko, błonnik i antyoksydanty [5 PRZEPISÓW]

Quinoa (komosa ryżowa) - białko, błonnik i antyoksydanty [5 PRZEPISÓW]

Quinoa (komosa ryżowa) zawiera pełnowartościowe białko, błonnik, antyoksydanty, witaminy i sole mineralne. Nic dziwnego, że Organizacja Narodów Zjednoczonych ogłosiła rok 2013 Międzynarodowym Rokiem Quinoi. Jak jeść komosę ryżową?

Płatki śniadaniowe: owsiane, orkiszowe, jaglane, jęczmienne, amarantus, quinoa. Co wybrać?

Gotowe mieszanki różnych płatków - z czekoladą, egzotycznych, owocowych czy musli - zawierają nawet tyle cukru, co porządny deser! Idealne rozwiązanie to skomponowanie własnej mieszanki? Podpowiadamy, jakie płatki wybrać.

Superfoods - 12 hitów kulinarnych 2012 roku

Farro, quinoa, spirulina i jarmuż. To tylko niektóre z hitów kulinarnych 2012 roku. Należą do "superfoods", czyli pokarmów wyróżniających się wysokimi wartościami odżywczymi i zdrowotnymi. Jeśli jeszcze ich nie znacie, w 2013 roku macie okazuję ich spróbować.

Zielone menu dla aktywnych Sylwii Wiesenberg [7 PRZEPISÓW]

Zielone menu dla aktywnych Sylwii Wiesenberg [7 PRZEPISÓW]

miksujemy blenderem, ponieważ zawiera dużo witamin i włókien, które warto zachować i dodać na końcu do gotowego napoju. Następnie przelewamy wszystko do szklanki i mieszamy. Składniki: 250 g czarnej kaszy quinoa 3 małe szalotki (małe ostre cebulki) 1 opakowanie szpinaku Fit&Easy 8 świeżych daktyli

Skąd brać wartościowe białko na diecie roślinnej? Wprowadź do diety te produkty

Skąd brać wartościowe białko na diecie roślinnej? Wprowadź do diety te produkty

także substancji, które obniżają ryzyko zachorowania na raka.  Pistacje - kolejne orzechy w zestawieniu. Pistacje zawierają białko, błonnik oraz cenne antyoksydanty. Łatwo dodasz je do każdego posiłku - są świetnym dodatkiem również na słodko.  Quinoa - to jeden z niewielu produktów, które

Komosotto z zielonymi szparagami

Komosotto z zielonymi szparagami

W zastępstwie ryżu pojawiła się quinoa, amarantus i dziki ryż. I wyszło zaskakująco pysznie. I jak zdrowo! Quinoa, czyli komosa ryżowa jest świetnym źródłem pełnowartościowego białka. Amarantus jest bogaty w żelazo. Dziki ryż to cała masa przeciwutleniaczy. Wszystko razem tworzy bogate źródło

Co jeść przy niedoborach żelaza? Zofia Zborowska pokazała śniadanie bogate w ten ważny mikroelement

Co jeść przy niedoborach żelaza? Zofia Zborowska pokazała śniadanie bogate w ten ważny mikroelement

się głównie podroby, takie jak wątróbka, a także czerwone mięso wołowe i wieprzowe. Do produktów z dużą ilością żelaza niehemowego należą m.in. tofu, soja, fasola, soczewica, ciecierzyca, natka pietruszki, zielone liście, buraki, pestki dyni, kakao, quinoa, ziarna i orzechy. Żelazo dobrze przyswaja

Dieta pegan podbija świat. Na czym polega? Jej założenia opracował amerykański lekarz

Dieta pegan podbija świat. Na czym polega? Jej założenia opracował amerykański lekarz

. Najlepiej sięgać po rodzime warzywa i zioła, gdyż zawierają najmniej konserwantów. Białko zwierzęce traktuje się jako uzupełnienie diety, ale musi ono pochodzić z naturalnych hodowli i łowisk. Istotne w diecie pegan są także orzechy, pestki, nasiona i niektóre zboża - quinoa , czarny ryż. Nie można też

Pięć pysznych produktów pochodzenia roślinnego, które zapewnią nam odpowiednią porcję białka w diecie

Pięć pysznych produktów pochodzenia roślinnego, które zapewnią nam odpowiednią porcję białka w diecie

wytrawnych oraz deserów. Komosa ryżowa Komosa, znana również jako quinoa, często zastępuje ryż w daniach. Smakuje idealnie zarówno gotowana, jak i smażona, świetnie nada się również do pełnowartościowych sałatek. Na ugotowaną porcję komosy przypada osiem gramów białka, Nasiona konopi Ten produkt to prawdziwa

Sposoby na urozmaicenie owsianki. Dzięki tym przepisom twoje śniadanie nigdy nie będzie nudne

quinoa i chia Składniki: Dwie szklanki płatków owsianych, szklanka płatków jęczmiennych, szklanka komosy ryżowej, szklanka suszonych owoców, takich jak rodzynki, żurawina i / lub posiekane morele, pół filiżanki nasion chia, łyżeczka mielonego cynamonu, odrobina soli. Przygotowanie: Wymieszaj

Droga do wymarzonej wagi. 28-latka zdradza szczegóły diety po operacji żołądka

Droga do wymarzonej wagi. 28-latka zdradza szczegóły diety po operacji żołądka

przestrzegała diety: Śniadanie: lekkie sałatki, zazwyczaj z wędzonym łososiem, quinoa, grzybami i szpinakiem; Lunch: Sałatka lub przyrządzony w domu makaron stir-fry z warzywami; Obiad: ryba z warzywami, czasem makaron; Przekąski w ciągu dnia: warzywa z hummusem.  Wytrwałość w diecie i ćwiczeniach

Jak wygląda dieta Lady Gagi? Prywatny szef kuchni gwiazdy zdradził szczegóły

Jak wygląda dieta Lady Gagi? Prywatny szef kuchni gwiazdy zdradził szczegóły

mówimy o włoskim jedzeniu - Gaga uwielbia sosy i makarony. Szef kuchni stara się przyrządzać zdrowsze, mniej kaloryczne wersje ulubionych dań piosenkarki. Często przyrządza bezglutenowy makaron z quinoa , serwowany z dużą ilością świeżych warzyw oraz grillowanymi krewetkami. Bo opowiedziała też o

Prosty przepis: świąteczne bezglutenowe ciasteczka

Prosty przepis: świąteczne bezglutenowe ciasteczka

Komosa ryżowa (quinoa), na bazie której przygotowane są ciasteczka jest bogata w białko oraz w błonnik. Możemy ją zmielić lub wykorzystać gotową mąkę z komosy ryżowej. Fot. Shutterstock Ciasteczka są bardzo aromatyczne, lekko chrupiące na wierzchu i miękkie w środku. Dodatek melasy sprawia, że mają

Obiad na medal. Szybkie, zdrowe przepisy dla aktywnego dziecka [KOMOSA RYŻOWA Z WARZYWAMI]

Obiad na medal. Szybkie, zdrowe przepisy dla aktywnego dziecka [KOMOSA RYŻOWA Z WARZYWAMI]

także witaminy m.in A, B1, B2, PP, A, C. Papryka to potężna dawka witaminy C. Oba warzywa posiadają silne właściwości antyoksydacyjne. Komosa ryżowa (quinoa) jest dosyć droga, ale warto ją spożywać (nawet okazjonalnie) z racji jej na niezwykłe walory zdrowotne. W Ameryce Południowej nazywana jest

Zdrowe hamburgery. Możesz je zjeść bez wyrzutów sumienia [5 FIT PRZEPISÓW]

Zdrowe hamburgery. Możesz je zjeść bez wyrzutów sumienia [5 FIT PRZEPISÓW]

. Quinoa and red lentils cook in the same amount of time, right in the same saucepan, making these #quinoa and #lentil #burgers super convenient. ?????? Full recipe in comments ?? Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika JW Food and Wine (@jwfoodnwine) 11 Sty, 2017 o 11:58 PST Składniki : 100 g

Przetestowałam batony Ewy Chodakowskiej, Anny Lewandowskiej i Anki Dziedzic. Powiem wam, czy warto je kupować

Przetestowałam batony Ewy Chodakowskiej, Anny Lewandowskiej i Anki Dziedzic. Powiem wam, czy warto je kupować

nieco irytujące, gdy ma się ochotę na słodką przekąskę tu i teraz.  RAW FIT truskawkowy Składniki: daktyle, orzechy włoskie, płatki owsiane, płatki quinoa, suszone truskawki Nie da się ukryć, że skład jest ciekawy, bo to pierwszy taki produkt, w którym pojawiają się zarówno płatki owsiane, jak i np

Superfoods - hity zdrowej kuchni

Superfoods - hity zdrowej kuchni

Quinoa - po polsku komosa ryżowa - to sztandarowy punkt w diecie wegetarian. Bogata w pełnowartościowe białko o wysokiej zawartości aminokwasów egzogennych (czyli takich, których organizm nie wytwarza sam, a musi dostarczyć sobie z pożywieniem) jest doskonałą alternatywą dla produktów

5 produktów bogatych w białko, o których pewnie nie miałaś pojęcia

5 produktów bogatych w białko, o których pewnie nie miałaś pojęcia

, bogate w witaminy z grupy B, znajdziesz w nich chityne, ktora dziala jak blonnik i bialko. 3. Komosa ryzowa (quinoa) Fot. Maia Sobczak Komosa zawiera pelnowartosciowe bialko - jest go w niej prawie 20 proc. W komosie znajduja sie wszystkie niezbedne czlowiekowi aminokwasy, co w pokarmach

Oto 8 źródeł białka i żadne z nich nie jest mięsem

Oto 8 źródeł białka i żadne z nich nie jest mięsem

. Warto dodać łyżeczkę do płatków owsianych, do koktajlu lub położyć na toście. Zobacz:  Dieta oxy - nowa dieta białkowa święci triumfy Nutella z awokado i banana [HAPS FIT] Komosa ryżowa (inaczej quinoa) zawiera pełnowartościowe białko, witaminy, antyoksydanty, błonnik i sole mineralne. W

Dieta lodowa - zupełnie nowy sposób na odchudzanie!

Dieta lodowa - zupełnie nowy sposób na odchudzanie!

cukier. Postaw na mięso, warzywa, ryby, brązowy ryż, quinoa oraz kaszę jaglaną. Pamiętaj o odpowiednim nawodnieniu.  Zobacz też: Dieta SIRT - dzięki niej schudniesz 3 kg w 7 dni!

Co zjeść po treningu? Kilka prostych i szybkich propozycji!

Co zjeść po treningu? Kilka prostych i szybkich propozycji!

, z orzechów laskowych, owsiane i inne lub kefir czy maślanka. Opcjonalnie: możesz dodać miarkę białka serwatkowego lub łyżeczkę błonnika Wszystkie składniki wrzucamy do blendera i miksujemy. Smacznego! Quinoa (komosa ryżowa) na różne sposoby Dlaczego quinoa? Przede wszystkim dlatego, że wyróżnia się

Jaka dieta na wysoki cholesterol?

Jaka dieta na wysoki cholesterol?

pożytecznych antyoksydantów. Z kolei na kolacje możemy przygotować sobie makrelę wędzoną z dwoma kromkami pełnoziarnistego pieczywa. ZOBACZ: Płatki śniadaniowe: owsiane, orkiszowe, jaglane, jęczmienne, amarantus, quinoa. Co wybrać?

Produkty ułatwiające odchudzanie - 25 produktów, które pomogą ci schudnąć [Co Ma Najwięcej Białka?]

Produkty ułatwiające odchudzanie - 25 produktów, które pomogą ci schudnąć [Co Ma Najwięcej Białka?]

ryżowa (quinoa) W sklepach znaleźć ją można także pod nazwa quinoa . To ziarno pochodzące z Ameryki Południowej, które przez Inków zostało nazwane "matką zbóż".W porównaniu z innymi zbożami, quinoa posiada najwięcej białka: 8 g w ilości mieszczącej się w szklance. Jest też bogata w błonnik i

Dieta roślinna dla biegaczy - tak czy nie?

diety bezglutenowej". Moglibyśmy tu wskazać chociażby proso (z którego powstaje kasza jaglana), grykę, amarantus, komosę ryżową (quinoa), czy szałwię hiszpańską. Zboża zawierają pewne ilości białka, pseudozboża maja ich nieco więcej. Biegacze długodystansowi potrzebują nie więcej niż 1,2 grama na

Śniadanie mistrzów - czyli owsianka na kilka fenomenalnych sposobów [INSTAGRAM]

1. The five grain porridge mix from @thesourcebulkfoods has for reaaaaal changed my life ???? it's a mix of Rolled Oats, Rolled Triticale, Spelt, Quinoa and Barley all organic and all delicious! ???????????????????????? served plain and a simple with a dollop of macadamia butter also from

Co odkwasza organizm? Lista produktów produkty zasadotwórcze [Zakwaszenie Organizmu]

zbożowa działanie od neutralnego do lekko zasadowego skiełkowane nasiona warzyw i traw olej rzepakowy, lniany, kokosowy sól morska i sól himalajska świeże mleko kozie mleko kobiece mąka orkiszowa i wypieki z quinoa (komosy ryżowej) dziki ryż gryka amarantus kasza jaglana jonizowana

Czy znasz desery, po których nie utyjesz? Oto słodycze, które odchudzą twój brzuch [7 PRZEPISÓW]

przypominają trufle. Ich główny składnik quinoa ma dużą zawartość m.in. błonnika. Dzięki temu zmniejsza apetyt oraz przyspiesza metabolizm. Składniki: 80 g quinoa (komosa ryżowa) 200 ml wody 16 daktyli 125 g migdałów 80 ml masła orzechowego 80 g gorzkiej czekolady Przygotowanie: W rondelku

Karczochy. Pomoc w detoksie i odchudzaniu [Wyciąg z karczocha]

składników diety aktorek i modelek. Jego wyciąg znajdziemy w składzie różnych supelmentów odchudzających. Quinoa (komosa ryżowa) - białko, błonnik i antyoksydanty [5 PRZEPISÓW] Karczochy właściwości Ta niezwykła roślina, oprócz swojego pieknego wyglądu ma dużo właściwości odżywczych. Jego wyciąg

Szybkie i łatwe dania fit, które musisz spróbować [6 PRZEPISÓW]

słoikiem, następnie otwórz i polej sałatę, podawaj. Zupa tajska - najlepsze przepisy Porcje: 2 Składniki - 1/2 kubka kaszy quinoa czerwonej (może być każda inna) - garść Rukoli Fit&Easy - 7 łyżek ziaren granatu - 3 łyżki płatków migdałów - 60 g sera korycińskiego (opcjonalnie feta

10 najzdrowszych produktów

1,8 g blonnika. 8. Ziarna quinoa (komosa) ARKADIUSZ SCICHOCKI Ziarno quinoa mozna kupic w sklepach ze zdrowa zywnoscia i mozna je gotowac jak ryz. Zawieraja dwa razy wiecej blonnika, bialka i zelaza niz ryz brazowy! Kalorycznosc obu produktow jest taka sama: ? szklanki suchego produktu to 170

Ziarno teff. Pokarm etiopskich maratończyków

głównie chleb, robi owsiankę lub pozyskuje alkohol, jednak zastosowań teffu jest nieskończenie wiele. Teff jest doskonałym produktem do eksperymentowania w kuchni. Zrobimy z niego naleśniki, pieczywo, słodkie wypieki i wiele innych dań. Teff wraz z kaszą jaglaną, ziarnem quinoa czy gryką może urozmaicić

Witamina PP - najlepszy obrońca Twojej skóry

planował swój jadłospis, postaraj się uwzględnić optymalną ilość witaminy B3 - za małe i za duże dawki mogą jedynie zaszkodzić Twojemu zdrowiu. Quinoa (komosa ryżowa) - białko, błonnik i antyoksydanty [5 PRZEPISÓW]

Witamina B6 - gdzie ją znajdziesz i czym grożą niedobory?

pirydoksynę bogate są także wszelkiego typu kiełki zbóż oraz nasiona, a zwłaszcza siemię lniane i słonecznik. Płatki śniadaniowe: owsiane, orkiszowe, amarantus, quinoa. Co wybrać?

Trening na czczo? Lepiej wrzuć coś na ząb!

wrzucić coś na ząb. Wiadomo, najlepszym rozwiązaniem byłoby pełnowartościowe śniadanie w postaci: płatków owsianych lub quinoa, jajecznicy, omletu czy kanapki składającej się z pełnoziarnistego pieczywa, chudego mięsa i porcji warzyw. Jednak o czymś takim nie ma mowy, gdy masz 15-20 minut przed treningiem

Płatki owsiane. Będziesz zaskoczona, co możesz z nich zrobić [5 PRZEPISÓW]

. Piecz je przez 45 minut w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni. Nie jedz muffinów na gorąco - pozwól im się wystudzić. Przechowuj babeczki do dwóch dni pod przykryciem, w suchym miejscu. Płatki śniadaniowe: owsiane, orkiszowe, amarantus, quinoa. Co wybrać? Przepis: 3/4 szklanki płatków owsianych 2

Glutenowa dyskusja [felieton]

z batatów kasztany jadalne, mąka kasztanowa topinambur, mąka z topinambura maniok, z którego robi się tapiokę amarantus, mąka z amarantusa komosa ryżowa czyli quinoa chleb świętojański czyli karob, mąka karobowa               

Dieta bezglutenowa. Co możemy na niej jeść? Porady ekspertów

Quinoa (komosa ryżowa) - białko, błonnik i antyoksydanty [5 PRZEPISÓW] Czy produkty spożywcze pochodzące od zwierząt karmionych zbożem mogą zawierać gluten? Niezależnie od karmy podawanej zwierzętom hodowlanym mięso oraz produkty pochodzenia zwierzęcego (mleko i jaja) są bezglutenowe

Zuzka Light - guru fitnessu z youtube

sałatki z quinoa, zdrowe przekąski, posiłki po treningu (np. kanapka z masłem orzechowym), zupy i śniadania. Koktail na śniadanie Banana Mokka (280 kcal)   Fot. Łukasz Zandecki Składniki: banan zamrożony, szklanka mleka migdałowego, 1/2 szklanki zimnej kawy, łyżeczka masła migdałowego, 1/2 szklanka

10 najlepszych i nieoczywistych produktów żywieniowych dla biegaczy

antyoksydacyjne. Mogą łagodzić bóle mięśni po wysiłku, zmniejszać mikro uszkodzenia nim spowodowane i ułatwiać regenerację. Quinoa ma stosunkowo niski indeks glikemiczny przez co z powodzeniem może stanowić dodatek do diety , bez niekorzystnego wpływu na zachowanie właściwego poziomu cukru we krwi. Zawartość

Detoks. Superfoods, joga i świadome oddychanie

alkohol i papierosy. Wyrzuć je z kuchni - łatwiej się oprzeć czemuś, czego nie masz w zasięgu ręki. Quinoa (komosa ryżowa) - białko, błonnik i antyoksydanty [5 PRZEPISÓW] Kasze, najlepiej kaszę jaglaną, komosę ryżową, jęczmień i kaszę gryczaną oraz ryż brązowy. Do tego zupy warzywne z pełnoziarnistym

Fasola, szpinak - nie uwierzysz, że zrobisz z nich ciasta! [8 PRZEPISÓW]

. Silit Forma do pieczenia w okazje.info 4 banany rozgnieć starannie na papkę, dodaj sok z cytryny. Dosyp garść: płatków owsianych, płatków jaglanych, płatków quinoa, pestek dyni, pestek słonecznika, sezamu, orzechów włoskich, migdałów, rodzynek, 6 suszonych moreli i 5 fig - wszystko

Czas na detoks! Propozycje na oczyszczające śniadanie

dekorujemy startym lub krojonym jabłkiem, kardamonem i cynamonem.   3. QUINOA z ORZECHAMI LASKOWYMI i GRUSZKĄ Gruszkę dzielimy na pół, jedną część grubo siekamy. Gotujemy quinoę (komosa ryżowa) w wodzie z siemieniem lnianym, słonecznikiem, pokrojoną częścią gruszki i solą. Na talerzu dodajemy drugą

Dieta dla grupy krwi B

żywnością i w niektórych supermarketach.) * 2 kromki chleba Ezekiela z serem jogurtowo- ziołowym * Gotowane jajko, herbata zielona Lunch: * Sałata grecka: (sałata, ogórek, seler, feta, olej cytryna), * banan, mrożona herbata ziołowa Podwieczorek: * Ciasto quinoa z sosem jabłkowym, herbata

Te zdjęcia, sprawią, ze zaczniesz jeść zdrowo. 10 kont na Instagramie, które warto śledzić

Instagramie! Jagody goji, nasiona chia , spirulina, quinoa... wszystkie nowości kulinarne znajdziesz na Instagramie Anny Lewandowskiej. Ania uwielbia eksperymentowanie w kuchni i przyznaje, że czasem z tych eksperymentów nic nie wychodzi. To, co wyjdzie pokazywane jest na blogu: Healthy Plan by Ann

Płaski brzuch zacznij rzeźbić na urlopie!

makarony). - jak najwięcej pełnego ziarna (płatki owsiane, proso, quinoa, brązowy ryż, kasza gryczana i żyto. - stosuj zioła i przyprawy - nie jedz w biegu - postaraj się podczas jedzenia odprężyć - gryź dokładnie każdy kęs - A fenomen Bootcampu to tygodniowy reżim bez wymówek, który daje tak

Mąka orkiszowa, gryczana, amarantusowa - doskonałe zamienniki mąki pszennej

PŁATKI OWSIANE, ORKISZOWE, QUINOA - SPRAWDŹ JAK PRZYRZĄDZIĆ ZDROWE ŚNIADANIE Mąka ta powstaje z orkiszu pszennego (tzw. pszenicy ozimej). Orkisz był bardzo popularnym gatunkiem zboża w średniowieczu, dziś znów staje się popularny. Coraz częściej uprawia się go w gospodarstwach ekologicznych. W

4 pytania najczęściej zadawane przez biegaczy

: orzechy, warzywa strączkowe, quinoa, kakao , pestki dyni, szpinak, ziemniaki, banany, owoce morza. Wapń Zwiększ ilość produktów zawierających wapń. Możesz to uzyskać spożywając produkty mleczne, ale również kakao oraz warzywa takie jak brokuły, jarmuż, jak również orzechy i migdały. Najczęstsze

Bjobi - naturalne kremy i balsamy

koloryt. - w 100% naturalny zapach - bez parabenów, - bez glikolu, alkoholu - bez sztucznych barwników - bez silikonu, aluminium - bez Phenoxyethanolu - bez PEG i SLS - bez składników GMO - fizjologiczne pH Quinoa (komosa ryżowa) - białko, błonnik i antyoksydanty [5 PRZEPISÓW]   24h

Dieta antyrakowa. Co jeść żeby nie zachorować?

zorganizowanej z okazji Światowego Dnia Walki z Rakiem eksperci z Instytutu Żywności i Żywienia w Warszawie (IŻŻ). I powiedzieli, co jeść, żeby odegnać widmo zachorowania na nowotwór złośliwy.   Quinoa (komosa ryżowa) - białko, błonnik i antyoksydanty [5 PRZEPISÓW] Media wciąż podają informacje na

Tonique Method - ćwicz i się nie poddawaj!

odżywiania. - Jedzenie nie powinno być naszym wrogiem. Nie chodzi o to, żebyś odmawiała sobie makaronu, czekolady czy lodów! Jedz je raz na jakiś czas, ale w małych ilościach. Na co dzień staraj się, żeby w twoim menu znalazły się pełnoziarniste produkty, kasze, quinoa, zielone warzywa, chude mięso i ryby

Ekspert radzi: Jak odżywiać małego sportowca?

bo zawierające dużą ilość witamin, minerałów w tym wapnia i magnezu oraz cenne białko: kasza gryczana, komosa ryżowa (quinoa), amarantus, kasza jaglana, która ma mniej składników odżywczych ale jest kaszą wyjątkową bo zasadotwórczą, co ma ogromne znaczenie po treningu, kiedy organizm produkuje spore

Nowe zalecenia dietetyków. Awans warzyw i kawy w piramidzie żywienia

podstawą jest picie wody - co najmniej 1,5 l dziennie. Sprawdź: Płatki śniadaniowe: owsiane, orkiszowe, amarantus, quinoa. Co wybrać? Zobacz: Banan - najlepsza przekąska po treningu Dobra dieta to wcale nie jest dieta beztłuszczowa. Tłuszcze są nam potrzebne do prawidłowego rozwoju i funkcjonowania

Płatki owsiane, orkiszowe, musli. Co jeść na śniadanie? [ROZMOWA Z DIETETYKIEM]

bezglutenowego, najczęściej wykorzystywane są płatki ryżowe błyskawiczne, płatki gryczane błyskawiczne oraz amarantus ekspandowany (najbardziej lubiany przez dzieci). Poza tym można stosować płatki quinoa, jaglane oraz ryż preparowany, a także mieszanki powyższych.