f1 pit stop

MLZ

Najszybszy pit-stop w historii F1. Rekord Williamsa pobity podczas GP Wielkiej Brytanii

Najszybszy pit-stop w historii F1. Rekord Williamsa pobity podczas GP Wielkiej Brytanii

F1. Podczas niedzielnego GP Wielkiej Brytanii mechanikom Red Bulla udało się zmienić opony w bolidzie Pierre'a Gasly'ego najszybciej w historii Formuły 1. Do tej pory rekordowo krótki pit-stop zanotował w 2016 roku Williams w samochodzie Felipe Massy.

Oto najszybszy pit-stop w historii F1. Coś niesamowitego [WIDEO]

Podczas niedzielnego GP Wielkiej Brytanii mechanikom Red Bulla udało się zmienić opony w bolidzie Pierre'a Gasly'ego najszybciej w historii Formuły 1 - zajęło to zaledwie 1,91 sekundy. Francuski kierowca zamieścił nagranie, które pokazuje, jak szybko działali mechanicy!

Oni znowu to zrobili! Nowy rekord najszybszego pit-stopu w historii F1

Mechanicy Red Bulla ustanowili nowy rekord najszybszego pit-stopu w historii F1. Podczas GP Niemiec wymienili opony w bolidzie Maxa Verstappena w czasie 1,88 sekundy. Wyczyn jest tym bardziej okazały, że pobili oni własny rekord, ustanowiony dwa tygodnie temu w Wielkiej Brytanii.

F1. GP Włoch. Toto Wolff: Mercedes nie chciał sprowokować Ferrari do wcześniejszego pit stopu

F1. GP Włoch. Toto Wolff: Mercedes nie chciał sprowokować Ferrari do wcześniejszego pit stopu

Ekipa Srebrnych Strzał była przygotowana do przyjęcia jednego z kierowców na dwudziestym okrążeniu. W tym samym momencie na swój pit stop zjechał lider wyścigu – Kimi Raikkonen. Lewis Hamilton dokonał wymiany ogumienia na dwudziestym ósmym kółku, co zapewniło mu świeższe opony na koniec

F1. Szybki pit stop atutem Renault

testów w Barcelonie by jeszcze bardziej usprawnić wymianę kół zainstalowało nowe śruby, które mają zmniejszyć o ułamki sekundy czas postoju bolidu w boksie. Wymiana kół w zbliżającym się wielkimi krokami sezonie F1 będzie jednym z kluczowych elementów strategii zespołów. Od tego roku zabronione jest

F1. Williams w pit-stopie gorszy tylko od Red Bulla

F1. Williams w pit-stopie gorszy tylko od Red Bulla

Bulla - 2,19 i 2,3 sekundy. Obsługa Roberta Kubicy trwała nieco dłużej - 2,88 sekundy, co dało 8. pozycję w tej klasyfikacji. "DHL Fastest Pit Stop Award" to klasyfikacja, w której zespoły walczą o jak najszybszą wymianę kół w bolidach swoich kierowców. Wygrywa ją ta ekipa, która w ciągu roku

Taki Inoue, najgorszy kierowca w historii F1: Nie miałem pojęcia, co to jest pit stop

Taki Inoue, najgorszy kierowca w historii F1: Nie miałem pojęcia, co to jest pit stop

odpowiednim czasie w odpowiednim miejscu. - Jak dołączyłem do Formuły 1, nie miałem bladego pojęcia, co to jest pit stop. W innych seriach wyścigów samochodowych tego nie było. Więc skąd miałem wiedzieć - przyznaje beztrosko Japończyk. A jakie ma najsilniejsze wspomnienie z F1? - To, że zespół nigdy nie

F1. Pirelli pracuje nad zmniejszeniem liczby pit-stopów

F1. Pirelli pracuje nad zmniejszeniem liczby pit-stopów

Po obfitującym w pit-stopy Grand Prix Hiszpanii firma Pirelli przyznała, że jej tegoroczne opony dla Formuły 1 zużywają się zbyt szybko i wymagają poważniejszej modyfikacji. Kierowcy F1 zgłaszali problemy ze zużywaniem się opon. Jak pisze agencja AP, "opony ścierały się jak papier, wszędzie

Robert Kubica najlepszy po raz czwarty z rzędu! To zasługa Williamsa

Robert Kubica najlepszy po raz czwarty z rzędu! To zasługa Williamsa

utrzymać samochody za sobą. Brakuje mi ogólnej przyczepności w tych warunkach, kiedy jest gorąco, kiedy elementy się przegrzewają, a opony bardzo cierpią - mówił Polak po ukończeniu wyścigu . Jest jednak jeden element, w którym Williams i polski kierowca nie mają sobie równych. To czas pit-stop. W trakcie

F1. Robert Kubica: Podjąłem decyzję o zjeździe, ale nie byliśmy gotowi na pit-stop

dojeżdżałem do ostatniego dohamowania, na wyświetlaczu pojawił mi się komunikat o wyjeździe samochodu bezpieczeństwa. Zahamowałem i nie wiedziałem, czy zjeżdżać czy nie. Sam podjąłem decyzję o zjeździe, ponieważ nie było czasu na żadną komunikację. Niestety, nie byliśmy gotowi do pit stopu - opowiadał po

F1 2009: będą dłuższe pit-stopy?

; przednie skrzydła (ich oszczędzanie w wyścigu i wymiana podczas pit-stopów) mogą sprawiać problemy i zabierać kierowcom czas. Sezon Formuły 1 startuje 29 marca w Australii.

F1. Szef Red Bulla: Robimy pit stopy poniżej dwóch sekund

- mamy za sobą udane pit stopy trwające poniżej dwóch sekund. Są naprawdę błyskawiczne - powiedział Horner. Rekord zespołu Red Bull to ponoć 1,8 sekundy. Zespół obsługujący bolidy Red Bulla w czasie postojów liczy 18. osób. Horner zdradza, że przeszli dodatkowe przeszkolenie. - Harowali piekielnie

Robert Kubica widzi jeden pozytyw. "Mają swój własny wyścig. Tego potrzebujemy"

Robert Kubica widzi jeden pozytyw. "Mają swój własny wyścig. Tego potrzebujemy"

utrzymać samochody za sobą. Brakuje mi ogólnej przyczepności w tych warunkach, kiedy jest gorąco, kiedy elementy się przegrzewają, a opony bardzo cierpią - mówił Polak po ukończeniu wyścigu. Jest jednak jeden element, w którym Williams i polski kierowca nie mają sobie równych. To czas pit-stop. W trakcie

Najlepszy moment Kubicy w sezonie. Williams zrujnował jego wyścig? [F1 Sport #18]

Najlepszy moment Kubicy w sezonie. Williams zrujnował jego wyścig? [F1 Sport #18]

F1 Sport jest omówieniem wydarzeń weekendowych zawodów Grand Prix Formuły 1. W programie pojawia się kilka stałych punktów, m.in. "Zawiłości F1” (autorski felieton o regulaminie i technicznych aspektach tego sportu) i "Lewis rozrabiaka” (o Lewisie Hamiltonie

F1. Bahrajn zjeżdża do pit stopu

F1. Bahrajn zjeżdża do pit stopu

Sport.pl na Facebooku! Sprawdź nas » - Sprawa jest prosta - jeśli w Bahrajnie będzie niebezpiecznie, to tam nie pojedziemy. Jeśli będzie bezpiecznie, będziemy się ścigać - mówił jeszcze w weekend mistrz świata Sebastian Vettel z Red Bulla. W czwartek organizatorzy uznali, że spokojnie w k

F1. Red Bull zmienia procedury w pit-stopie po incydencie z GP Niemiec

F1. Red Bull zmienia procedury w pit-stopie po incydencie z GP Niemiec

Paul Allen doznał wstrząśnienia mózgu i kilku złamań po tym, jak został trafiony prawą tylną oponą z maszyny Webbera po nieudanym pit-stopie. Po wypadku wprowadzono zmiany w przepisach: od teraz tylko pracownicy zespołów mają dostęp do pit lane. Ekipy telewizyjne nie mają tam dostępu podczas

F1. Red Bull odebrał McLarenowi rekord w najszybszym pit-stopie w historii

F1. Red Bull odebrał McLarenowi rekord w najszybszym pit-stopie w historii

uzyskać właśnie z tego specjalistycznego urządzenia. Zespół Red Bulla już zapowiada na swojej oficjalnej witrynie, że nie zamierza spoczywać na laurach i nie był to jeszcze "idealny pit-stop". Team mistrzów świata ma nadzieję, że jeszcze w tym sezonie uda się pobić magiczną barierę dwóch sekund.

F1. Permane o pit-stopie Kubicy: Mieliśmy pecha

Permane. - To kosztowało nas trochę czasu i pit-stop Roberta się opóźnił. Spadł za Buttona i Barichello, co pozbawiło nas szans na podium. Decyzja o szybkiej reakcji na samochód bezpieczeństwa była jednak prawidłowa - wyprzedziliśmy Ferrari i zajęliśmy piąte miejsce w wyścigu. - Jeśli nie zaplanowalibyśmy

Kubica ograł rywali na starcie jak juniorów. Zespół spisał wyścig na straty [F1 SPORT #14]

Kubica ograł rywali na starcie jak juniorów. Zespół spisał wyścig na straty [F1 SPORT #14]

F1 Sport jest omówieniem wydarzeń weekendowych zawodów Grand Prix Formuły 1. W programie pojawi się kilka stałych punktów, m.in. "Zawiłości F1” (autorski felieton o regulaminie i technicznych aspektach tego sportu) i "Lewis rozrabiaka” (o Lewisie Hamiltonie). Nowe odcinki

GP Bahrajnu: Kubica pojedzie cysterną

piątkowego treningu, kiedy Kubica i Heidfeld wykonywali długie przejazdy właśnie na ogumieniu z zielonym paskiem sugeruje, że takie rozwiązanie jest możliwe." - czytamy w serwisie F1.pl. Chyba tylko taktyka jazdy na jeden pit stop może przynieść punkty niemieckiej stajni. Najlżejsze bolidy w

Massa myślał, że awansuje. Kuriozalna pomyłka Ferrari

wyścig w dobrym tempie i zdobyć punkty. Wczoraj samochód prowadził się bardzo dobrze.F1.pl: Zobacz na czym polega specyfika toru Sepang w Malezji Więcej w portalu Pit Stop - F1 »

Robert Kubica ukarany! Wściekły Verstappen: Co oni k**** zrobili?

Robert Kubica ukarany! Wściekły Verstappen: Co oni k**** zrobili?

. Wydaje się, że wina stoi po stronie brytyjskiego zespołu, bo to on odpowiada za wypuszczanie kierowców - Kubica po prostu wykonywał polecenia. Zobacz starcie Kubicy z Verstappenem z perspektywy Holendra: Co ciekawe, ten pit-stop trwał aż 1-1,5 sekundy dłużej niż zazwyczaj ma to miejsce w przypadku

F1. Arabskie pożegnanie Kubicy z BMW [ZDJĘCIA]

. Bo Abu Zabi chce zatrzymać dech na dłużej, nie tylko bogactwem, ale też widowiskiem. To drugi po Singapurze wyścig w sezonie, który trwać będzie po ciemku. Sprawdź się na torze F1 - zagraj »

Szef F1: Mogą sobie oświadczać, co chcą

Ecclestone zapytany o to, czy wierzy w odejście producentów odpowiada, że trzeba o to zapytać ich, gdyż on nie może odpowiadać w ich imieniu. Dodaje, że teamy mogą oświadczać sobie wszystko, co im się tylko podoba, odnosząc się do wczorajszego stanowiska oznaczającego rozłam w F1. Szef Formuły 1

F1. Charles Leclerc nie rozumie decyzji Ferrari. "Zamierzam poznać powody"

Vettela . Później 21-latek stracił kolejną pozycję, gdy został podcięty przez Maxa Verstappena, który zdecydował się na wcześniejszy pit stop. F1. Charles Leclerc chce porozmawiać z Ferrari Leclerc przyznał, że zamierza porozmawiać z Ferrari o taktyce zespołu. - Muszę zrozumieć pełen obraz sytuacji

Williams ma tragiczny sezon, ale jest jeden powód do zadowolenia. Zespół zdradził kulisy [WIDEO]

nagrodę za najszybszy pit stop. Wspomniane Grand Prix Rosji będzie dla Roberta Kubicy drugim startem po ogłoszeniu odejścia z Williamsa po zakończeniu obecnego sezonu. Polak w przyszłym roku nadal ma pracować w jednym z zespołów F1, ale wciąż nie wiadomo w jakiej roli. Zdaniem ekspertów, 34-latek "

Robert Kubica porównał serię DTM do F1: To wszystko sprawia, że pierwsze okrążenia nie będą dla mnie łatwe

zajmują się przednią osią, a potem tylną, w zależności od konfiguracji auta. Walka w serii DTM jest bardzo zacięta, w pit stopie można zyskać lub stracić dużo czasu. Dla kierowcy takiego jak ja, który w aucie DTM będzie siedział po lewej stronie, a nie na środku jak w bolidzie F1, nowością będzie także

Polscy robotnicy sparodiowali Roberta Kubicę i mechaników Williamsa. Nagranie robi furorę [WIDEO]

absurd goni absurd . Williams stał się wręcz pośmiewiskiem. Dlaczego? To wytłumaczą wam Piotr Majchrzak i Michał Gąsiorowski w najnowszym odcinku "F1 Sport", który możecie zobaczyć poniżej. Taczka w pit stopie Hitem internetu stał się ostatnio filmik, w którym polscy robotnicy udają

Kibice martwią się o Roberta Kubicę. Polak odpowiada. Jasno i celnie

przemyślenia i rzeczy, które musisz przetestować. W sobotę, przy ciepłej pogodzie, gdyby nie zepsuty pit stop, mieliśmy szanse zebrać punkty - powiedział Kubica . Na pytanie o dalsze perspektywy w DTM i stwierdzenie, że kibice martwią się jego postawą w Belgii, dodał: Przeanalizujemy dużo rzeczy. To nie jest

Wyzwanie F1 zakończone. Kierowca Mercedesa dwukrotnie sięgnął po złoto

, jednakże gdy ogląda się na żywo wirtualne przejazdy, emocje sięgają zenitu tak samo jak przy “prawdziwym” wyścigu F1. Należy mieć na uwadze, że za kierownicą każdego z bolidów siedzi prawdziwy kierowca, który jak w realnym wyścigu decyduje o stylu jazdy, wyprzedzaniu czy zjazdach do pit stopu

"Rozczarowujący wynik" zespołu Kubicy. Przedziwny start Raikkonena

. Zdezorientowany Fin zatrzymał się dopiero w połowie własnego miejsca, z którego miał ruszyć do wyścigu. Sędziowie zauważyli błąd mistrza świata z 2007 roku i ukarali go 5 sekundami stop&go - zatrzymania na 5 sekund przed pit stopem w alei serwisowej.  Ostatecznie Raikkonen ukończył wyścig na 16. miejscu, ale

Daniel Ricciardo: Nękało mnie to przez dwa lata. Później poczułem ulgę

Daniel Ricciardo obronił prowadzenie po ruszeniu do wyścigu z pierwszego pola i wypracował pewną przewagę nad rywalami. Fatalny pit stop w wykonaniu Red Bulla, który nie był gotowy do wymiany ogumienia, zepchnął go jednak na drugie miejsce. Zwycięstwo świętował wtedy Lewis Hamilton. Ricciardo

George Russell ocenił GP Niemiec. "Najmniej satysfakcjonujący wyścig w tym sezonie"

koniec wyścigu na torze pojawił się samochód bezpieczeństwa, miałem za plecami Lance'a Strolla. Właśnie w tym momencie powinienem zjechać na pit-stop i zmienić ogumienie z deszczowego na slicki. Tak też zrobił Stroll, który zakończył wyścig na 4. miejscu. Wszystko mogło potoczyć się dla nas zdecydowanie

F1. Kubica: Mieliśmy problem z prawym przednim kołem

Postój Kubicy w boksie trwał na tyle długo, że zawodnik Renault stracił wywalczone wcześniej przez siebie trzy pozycje. Jego pit stop trwał dłużej od najlepszych o 2,3 s. Wystąpiły problemy z odkręceniem śrubki prawej przedniej opony. Czytaj więcej o tej sytuacji » - To kosztowało mnie

Ostatni etap Legii z pole position. W pierwszym zakręcie czai się Jagiellonia

W czołówce ekstraklasy na jej finiszu powstał duży ścisk. Po wygranych spotkaniach z tej kolejki na punkt do Legii zbliżyły się Korona Kielce i Lech Poznań. Stołeczna drużyna wciąż pozostaje jednak na czele tabeli, bowiem Ruch Chorzów w sobotę ledwie zremisował z ŁKS-em Łódź. Wciąż może stracić prow

Williams i Robert Kubica bliscy "mistrzostwa". Mają jeden powód do dumy

brytyjskiego zespołu w tym roku mają więc mało powodów do zadowolenia. Takie, poza jednym punktem Kubicy, regularnie dostarczają im jednak mechanicy, uważani za jednych z najlepszych na świecie. W tym sezonie już kilka razy popisywali się oni najszybszymi pit stopami podczas poszczególnych wyścigów. Williams

Tego jeszcze w Formule 1 nie było! "Nie wiem, jak to zrobiłem. To było jak instynkt przetrwania"

okrążeniu, zjazd na pit stop Maxowi Verstappenowi. - Widzieliśmy przecięcia na oponie. Nie chcieliśmy ryzykować tego samego, co zdarzyło się Finowi - wyjaśniał szef zespołu Christian Horner. Verstappen sam nie wiedział, czy się cieszyć, czy martwić. Gdyby nie zjechał na pit stop, mógłby wygrać wyścig. Ale z

Williams podsumował wyścig. Zaskakujące słowa o problemach Russella

Robert Kubica ukończył zmagania na Paul Ricard na przedostatniej, osiemnastej pozycji . Kierowca Williamsa po raz pierwszy w tym sezonie finiszował przed zespołowym partnerem, który musiał jednak zrealizować nadprogramowy pit stop po uszkodzeniu przedniego skrzydła. - Opony działały

Kosmiczne wyniki w Formule 1. Wymiana kół w mniej niż dwie sekundy?!

absolutnego rekordu jednak trochę brakuje, bo w poprzedniej kampanii F1 Williams uwinął się w 1,92 sekundy (i wyrównał osiągnięcie z postoju Marka Webbera w 2013 roku). W klasyfikacji DHL Fast Pit Stop Award prowadzi Williams, który zgromadził 244 punkty. Drugie miejsce przypada Mercedesowi, który ma 218 pkt

F1. Williams zadowolony z wyników Roberta Kubicy i George'a Russella

. - Robert Kubica miał w niedzielę sporo problemów. Dużo spokojniej niedziela ułożyła się debiutującemu Russellowi, który pojechał na dwa pit stopy. - To był debiut George’a w Formule 1 i myślę, że cały weekend w jego wykonaniu był bardzo solidny. Teraz ma na swoim koncie swój pierwszy wyścig w F1

Tylko on mógł pokonać Mercedesy! Verstappen wygrał dzięki pokerowej zagrywce

przedłużony pit stop wyjechał tuż za Valtterim Bottasem. Kilka zakrętów później po efektownym manewrze znalazł się jednak przed Finem dzięki szybszej mieszance. Znów był liderem wyścigu. Sześć okrążeń później ponownie zjechał po nowy zestaw ogumienia - tym razem twardy. Zrobił to w tym samym momencie, co

Gorzkie słowa Roberta Kubicy po GP Chin. "To jest dramat"

powiedzenia - powiedział Kubica, porównując niedzielne zmagania z ubiegłorocznym pobytem w Chinach, kiedy był kierowcą testowym Williamsa. - Wtedy wydawało się, że Williamsowi brakuje w kwalifikacjach, ale byliśmy mocni na długich wyjazdach. W tym roku to jest dramat... Słaby pit stop Kubicy Kubica odniósł

Claire Williams bardzo zadowolona ze zmian w F1. Ułatwienie dla Williamsa

przeprowadzania pit stopów. - Uważam, że ostateczny termin do publikacji tej listy to połowa bieżącego roku. Jesteśmy coraz bliżej tego. Wciąż jest kilka niedomówień dotyczących elementów, które będą nam dostarczane lub nie - powiedział Otmar Szafnauer, szef Racing Point. Według włoskiego Autosprint, kolejnymi

Mario Isola: Problemom F1 nie są winne wyłącznie opony

częściej”. „Przepisy mogą narzucić minimalną liczbę pit stopów, ale wtedy pojawiłoby się ryzyko, że wszyscy zjeżdżaliby na wymianę opon w tym samym momencie. To złożony problem. Niełatwo go zrozumieć”. „Każda decyzja musi być poddana dokładnej ocenie. Prowadzimy rozmowy z kierowcami

Formułę 1 czekają ogromne zmiany. Pierwszy sprawdzian odbędzie się już w przyszłym roku?

minut. Godzina startu pozostałaby bez zmian, czyli 15:00 czasu lokalnego w sobotę. Kolejność na polach byłaby odwrotna do klasyfikacji generalnej, więc wybór wyścigów w połowie sezonu jest nieprzypadkowy. Zespoły podczas sprintu zostałyby zwolnione z obowiązkowego pit stopu, a wybór opon do

Surowe oceny Roberta Kubicy po GP Brazylii. "Wpadł w koleinę, z której nie może się wydostać"

ostatecznie wygrał wyścig. Podczas 24. okrążenia Kubica zajechał drogę Holendrowi, który wracał z pit-stopu na tor. F1. Surowe oceny Roberta Kubicy za GP Brazylii. "Utknął w koleinie i nie może się z niej wydostać" Za swój przedostatni start w tegorocznym cyklu GP Polak otrzymał dość surowe noty

Jest zapis rozmowy Roberta Kubicy z inżynierem Williamsa. "O k..., zrozumiałem"

czasu ze względu na trwającą neutralizację wyścigu. - Pomyśl nad zmianą opon. (po chwili ciszy) Możemy teraz zrobić pit-stop bez strat, a ja się ślizgam. - Ok, box, box. To będzie podwójny pit-stop. - O, ku*wa. Zrozumiałem, box. George Russell , który także miał zjechać po nowy komplet opon, nie udał

Kubica wbił szpilkę Williamsowi. Skąd się bierze przewaga Russella w kwalifikacjach?

Williams. To właśnie walka z kimś koło w koło daje największą frajdę. Wyciśnięcie maksimum z samochodu, wyprzedzanie rywala choćby poprzez strategię i lepszy pit-stop. To jest esencja F1. Ja tego nie miałem w tym roku - dodał Kubica w rozmowie z racefans.com Kubica znowu wyprzedzi Russella na starcie

Robert Kubica nie wytrzymał. Williams powinien zastanowić się nad wycofaniem z F1?

w Rosji. Robert Kubica tym razem nie wytrzymał Robert Kubica, nawet po nieudanych pit-stopach za czasów BMW Sauber, które zabierały mu okazję na wysoką pozycję w wyścigu, unikał krytykowania zespołu. Tym razem już nie wytrzymał, choć i tak starał się odpowiednio dobierać słowa. Lepszego dowodu

F1. Raikkonen: Zasługiwałem na karę za incydent z Hamiltonem

. Zasługiwałem na karę. Do mojego pit stopu doliczono dziesięć sekund i kontynuowałem walkę. Tak bywa. W trzecim zakręcie zblokowałem jedno z kół. Uderzyłem Lewisa w lewy tył bolidu a on się obrócił. Mój była moja wina. Czasem tak jest. To nie był najłatwiejszy wyścig”. Więcej o F1 przeczytasz TU, >>

Hamilton wygrał po kapitalnym zagraniu. Kubica rozczarował na oczach polskich kibiców

trzydziestej pierwszej próby, po czterdziestu okrążeniach tracił aż 36 sekund do lidera. Z kolei Vettel realizujący wydłużony przejazd na oponach ze startu, miał pit stop trwający niemal 6 sekund. Niemiec jadąc na miękkim zestawie utrzymał się na czwartej lokacie, lecz przez błąd zespołu pozostał bez szans na

Najbardziej szalony wyścig F1 od lat. Robert Kubica bardzo blisko pierwszych punktów

dostał Bottas. Kolejna neutralizacja została zarządzona na 28 kółku, po wycofaniu sę Norrisa i obróceniu bolidu przez Strolla. Leclerc wykonał kolejny "darmowy" pit stop, tym razem po miękkie ogumienie. Szczęście Monakijczyka skończyło się chwilę później, gdy wpadł w żwirową pułapkę w

F1. Szef Mercedesa: Ferrari mogło otworzyć puszkę Pandory

Botasa. Kierowca z Heppenheim dojechał do mety na trzeciej pozycji. Leclerc finiszował jako piąty, po tym jak po pit stopie stracił kolejną pozycję - tym razem na rzecz Maxa Verstappena. Wolff tłumaczył: - To trudna sytuacja. Zawsze chcesz, aby szybszy bolid ścigał twoich konkurentów. Sebastian zapewniał

F1 oficjalnie zabrało Kubicy tytuł kierowcy dnia podczas GP Austrii. Podali powody

za plecami. Gdy Magnussen odbył karę, ściągnęliśmy Roberta na pit-stop. Dostał nowe opony i wyjechał przed nim. Liczyliśmy, że dzięki odpowiedniej prędkości na prostych utrzyma go za sobą, ale tak niestety nie było. Dla Roberta to był bardzo trudny wyścig, bo przez dublowanie wielokrotnie musiał

F1. George Russell odpowiada krytykom: Nie jesteśmy bandą idiotów

, ponownie będą walczyć tylko między sobą o zajęcie przedostatniej pozycji. George Russell o Williamsie: Nie jesteśmy bandą idiotów Jednym z nielicznych pozytywów w Williamsie są bardzo dobre czasy w pit stopach, gdzie znakomicie spisują się mechanicy brytyjskiego zespołu. - Każdy, kto pracuje w F1 - w

Formuła 1. Daniel Ricciardo ma dość bolidu Red Bulla. "Nie widzę sensu brania udziału w dwóch ostatnich wyścigach"

Australijczyk rozpoczynał rywalizację z pierwszego pola startowego. Po słabym starcie stracił szansę na walkę o zwycięstwo, ale dzięki strategii jednego pit stopu zyskał szansę finiszu na drugiej pozycji. Na sześćdziesiątym okrążeniu kierowca Red Bulla zgłosił pierwsze problemy z działaniem

Hamilton wygrywa GP Wielkiej Brytanii, choć kończył wyścig na trzech kołach!

do mety. Na kolejnych okrążeniach wiele się nie działo, poza pit stopem Grosjeana i atakiem Gasly'ego na Vettela. Atakiem udanym, po którym Francuz wskoczył na dziesiąte miejsce. Horror na ostatnich kilometrach Ostatnie kółka były prawdziwym horrorem. U Bottasa doszło do awarii lewej przedniej opony

Szef Red Bulla oskarża Lewisa Hamiltona. "Byłoby dobrze, gdyby za to przeprosił"

mocny finisz. Pięciosekundowa kara nałożona na Lewisa nic nie zmieniła w jego sytuacji - powiedział Christian Horner, szef Red Bull Racing, w wywiadzie udzielonym Sky F1. - Alex mógł wygrać ten wyścig, tym bardziej że podjęliśmy właściwą decyzję taktyczną, wypuszczając go z pit stopu na miękkich oponach

Russell nie ukończył wyścigu o GP Singapuru! Kubica wykorzystał problemy rywali. Dominacja Ferrari

Raikkonen zderzył się z Daniłem Kwiatem w pierwszym zakręcie, przez co po raz trzeci wyjechał na tor samochód bezpieczeństwa. Na czele od początku wyścigu byli kierowcy Ferrari. Po pit-stopach zamienili się oni miejscami - Vettel wyprzedził Leclerka. Stratedzy Mercedesa popełnili błąd taktyczny, przez co

F1. Paddy Lowe przyznaje: Williams nie zrealizował planu. "Kubica to odczuł"

Robert Kubica przejechał 90 okrążeń, ale dużą część popołudniowych zajęć spędził w garażu. Gdy pojawił się na torze, nie wykonywał dłuższych przejazdów, ale koncentrował się na trenowaniu pit stopów oraz startów. Dyrektor techniczny zespołu – Paddy Lowe, tłumaczył dlaczego tak się stało

F1. GP Węgier. Wolff: Incydent Bottasa z Vettelem nie jest czymś nadzwyczajnym

. Tym razem nie jest inaczej. To coś normalnego”. Szef Mercedesa wypowiedział się również na temat długiego powstrzymywania Sebastiana Vettela przez Valtteriego Bottasa. Niemiec po pit stopie dysponował szybszym ogumieniem, lecz zamiast wskoczyć na drugą pozycję, znalazł się za Bottasem. Fin przez

F1. GP Węgier. Vettel: Mieliśmy tempo, aby powalczyć z Hamiltonem

wysunął się na prowadzenie po tym, jak na postoje zjechali Hamilton i Bottas. Zawodnik Ferrari stracił czas na swoim jedynym pit stopie i wrócił do walki na trzecim miejscu, tuż za Bottasem. Obaj kierowcy stoczyli ze sobą zaciętą walkę o drugą pozycję – Niemiec wyszedł z niej górą, ale nie był w

F1 wycofuje się z wprowadzenia opon o wysokim stopniu degradacji

. Zespoły za bardzo zarządzają tempem Próba zmuszenia zespołów do tworzenia różnorodnych strategii skończyła się fiaskiem. Mając do dyspozycji bardzo miękkie mieszanki kierowcy zarządzali tempem i wydłużali przejazdy, aby zrealizować taktykę jednego lub maksymalnie dwóch pit stopów. - Próbowaliśmy

F1. Niecodzienna sytuacja w bolidzie Roberta Kubicy. Odpadło nawet lusterko

Pierre Gasly. Nasz zawodnik musiał więc szybko zjechać do pit stopu - Szkoda, wydawało mi się, że jechałem bardzo bezpiecznie. Skrzydło, które później założyliśmy, nie było dobre. Do tego miałem uszkodzoną tylną podłogę. Najważniejsze jednak, że dojechałem do mety - cieszył się Kubica. Odpadło nawet

F1. Sebastian Vettel: Nie mieliśmy większych szans na pokonanie Hamiltona

wystarczyło to do pokonania świetnie dysponowanego Brytyjczyka. Niemiec żałuje także, że po pit stopach spadł na trzecie miejsce, za Maxa Verstappena z Red Bulla. F1. Force India zakaże Perezowi i Oconowi wzajemnej walki na torze „Ogólnie nie byliśmy wystarczająco szybcy. W wyścigu brakowało nam tempa

Robert Kubica miał duże problemy! Teraz wyjaśnia: Zapomniałem o tym

walce na torze, a jedynie przy chaosie związanym z pit stopami i zmianami kierowców. - Jest trochę zbyt agresywny jak na iRacing, ale jeździ szybko i dobrze sobie radzi" - komentował Pablo Araujo, partner Kubicy w zespole Orlen Team Targa. Kubica wytłumaczył, skąd wzięła się u niego tak duża

Wielki sukces zespołu Roberta Kubicy! Co za awans i dramaturgia. "Kubica jest trochę zbyt agresywny"

pokonać żadnego z samochodów jego klasie GTE w bezpośredniej walce na torze, a jedynie przy chaosie związanym z pit stopami i zmianami kierowców. - Jest trochę zbyt agresywny jak na iRacing, ale jeździ szybko i dobrze sobie radzi - komentował Araujo. Kubica, pomimo popełnienia kilku błędów, przekazał auto

Formuła 1. Raikkonen: Polecenie zespołu było nieprecyzyjne

dwóch pit stopów. „Jechałem szybko i oczywiście był moment w wyścigu, kiedy postój nie był idealną sprawą. Po prostu to miało miejsce. Na koniec niewiele to zmieniło. To był szalony wyścig z opadami deszczu oraz śliskim torem w kilku miejscach. Miałem niewielki incydent, gdy jeden z dublowanych

Hamilton wygrał dramatyczny wyścig o GP Bahrajnu. Robert Kubica lepiej niż w Australii

przypadku Leclerca pit stop nie przyniósł zmiany pozycji, Vettel spadł na trzecie miejsce ze względu na udane podcięcie wykonane przez Hamiltona, który jako jedyny z czołowej czwórki miał w swym bolidzie miękkie ogumienie. Na osiemnastym kółku Romain Grosjean został zmuszony do wycofania się z rywalizacji

Bolid Roberta Kubicy najszybciej stoi, a Formuła 1 wystawiła się na śmieszność

stoi" Choć na torze Polak jest bez szans w starciu z kimkolwiek, w innych kategoriach radzi sobie nadzwyczaj dobrze. Po raz kolejny pit stop z samochodem nr 88 był najszybszym w całym wyścigu i zajął mechanikom Williamsa zaledwie 2,02 sek. Jak to skomentował jeden z kibiców na Twitterze: Bolid

Dlaczego Ferrari nakazało Leclercowi przepuścić Vettela? Kierowca zgadza się z zespołem

wyścigu Leclerc spadł na piątą lokatę, po tym jak podczas pit stopów został wyprzedzony przez Maxa Verstappena. Po wyścigu stwierdził, że chce otrzymać od Ferrari wyjaśnienia w sprawie taktyki obranej na pierwszym stincie. Leclerc wyjaśnił po rozmowach decyzję zespołu. - Sytuacja nie należała to

F1. GP Wielkiej Brytanii. Max Verstappen: Nasza prędkość na prostych to żart

po wyścigu: „Musiałem dbać o opony przez cały wyścig, jednak byliśmy niewiarygodnie wolni na prostych, to był po prostu dramat. Starałem się pojechać na jeden pit stop. Ostatecznie miałem szczęście, że wyjechał samochód bezpieczeństwa, bo nie byłoby to możliwe. Po pierwszej neutralizacji

F1. Lewis Hamilton może otrzymać karę

podkreślał, że jego ekipa zarządzała kryzysową sytuacją wprowadzając „olbrzymią liczbę” zmian w ustawieniach, które pomogły Hamiltonowi dotrzeć do mety wyścigu. - Po pierwszym pit stopie Lewisa wykryliśmy dość poważny problem, który wymagał olbrzymiego zaangażowania z różnych stron

F1. Sergio Perez: Zasłużyłem na karę za kolizję z Sirotkinem

Force India liczyło na podwójny finisz w punktowanej dziesiątce, ale opuszcza Singapur z zerową zdobyczą punktową. Perez stracił szansę na walkę o wysoką pozycję po tym, jak po pit stopie powrócił na tor za wolniejszymi kierowcami. Meksykanin narzekał przez radio na jazdę Sirotkina, a gdy w końcu

Verstappen naraził się wszystkim babciom na świecie. Hamilton się męczył

do Lewisa Hamiltona.  Do trzech razy sztuka To była trzecia szansa na zwycięstwo Holendra w tegorocznym sezonie. W pierwszym wyścigu, w Austrii, wyeliminowała go awaria samochodu. W GP Wielkiej Brytanii pewnie wygrałby wyścig, gdyby nie zjechał do pit-stopu na 2 okrążenia przed metą. Nikt nie

F1. Di Grassi dołączy do Glocka?

Brazylijczyka czeka jeszcze co prawda grudniowy test z Renault, ale on sam największe nadzieje na przyszłoroczny debiut w Formule 1 wiąże z zespołem Manor. Pit Stop: Kovalainen najbliżej zostania partnerem Kubicy w Renault Co na to sam di Grassi? Przeczytaj na Portalu F1.pl >

Główny inżynier Williamsa żałuje jednej rzeczy, jeśli chodzi o Roberta Kubicę

wycofał się tylko jeden kierowca. Z tego względu nie byliśmy w stanie zdobyć żadnych punktów. Obaj nasi kierowcy spisali się jednak bardzo dobrze. Pojechali odpowiednio skalkulowane i kontrolowane wyścigi i zadbali o zrealizowanie strategii jednego pit stopu - przyznał. - Wyzwaniem były dzisiaj opony

Najpiękniejszy dzień w życiu Roberta Kubicy zepsuty przez szefów BMW Sauber. Teraz można o tym pomarzyć

jeden pit stop. Prowadzi ciągle kolega z zespołu - Nick Heidfeld. Niemiec zjechał na swój jedyny postój na 28. okrążeniu - zmienił opony, tankował bardzo długo, ale wrócił na tor minimalnie przed Kubicą. Bolid Niemca był jednak tak ciężki, że Polak wyprzedził go dość łatwo. Po pewnym czasie wszyscy

Najpiękniejszy dzień w życiu Roberta Kubicy zepsuty przez szefów BMW Sauber [Cykl Formuła 1(000)]

jadą na jeden pit stop. Prowadzi ciągle kolega z zespołu - Nick Heidfeld. Niemiec zjechał na swój jedyny postój na 28. okrążeniu - zmienił opony, tankował bardzo długo, ale wrócił na tor minimalnie przed Kubicą. Bolid Niemca był jednak tak ciężki, że Polak wyprzedził go dość łatwo.  Po pewnym

Formuła 1. Max Verstappen: Po treningach nie mogliśmy spodziewać się takiego wyniku

całkiem dobrze. Próbowałem jechać swój własny wyścig. Nagle ujrzałem, że Valtteri zniknął sprzed moich oczu, a w jego bolidzie doszło do awarii. Podjęliśmy właściwą decyzję taktyczną wykorzystując moment wirtualnej neutralizacji. Zjechaliśmy na pit stop”. „Jechałem na czele, próbowałem

Wielkie zmiany w F1! Zupełnie nowe i wolniejsze samochody, ale więcej walki

opony, które dostarcza firma Pirelli. Z jednej strony władze F1 chciały, by opony dość szybko traciły swoje właściwości, co przekładałoby się na częstsze pit stopy i większe zamieszanie na torze. Z drugiej kierowcy niechętnie atakują i zamiast jechać jak najszybciej, kontrolują tempo, żeby oszczędzać

F1: Menedżer Kubicy: Nie ma żadnych negocjacji

Morelli potwierdził, że w kontrakcie Kubicy z Renault jest klauzula umożliwiająca odejście polskiemu kierowcy w razie sprzedaży 75 proc. akcji zespołu. - Ale zapewnia, że nie negocjuje z Mercedesem, ani żadnym innym teamem. Obaj uważają, że umowa z Renault obowiązuje - mówi w Magazynie Pit Stop

F1. Operatorzy kamer podczas wyścigów będą stać na pit wallu

Allen został trafiony kołem, które zostało niewłaściwie przymocowane do bolidu Marka Webbera. Wcześniej przeturlało się przez pit stopy Ferrari, Lotusa i Mercedesa. Team Infiniti Red Bull Racing został ukarany po tym incydencie 30 tys. euro grzywny. - Tam była cała grupa mechaników, którzy mogli

Grand Prix Japonii. Lewis Hamilton zdominował drugi piątkowy trening

. Holender prosił zespół o interwencję, stwierdzając, że czuje się tak, jakby jeździł w rallycrossie. Zespoły koncentrowały się głównie na pracy z użyciem supermiękkiej mieszanki. Wydłużenie jej żywotności będzie kluczowym aspektem przy realizacji strategii przejechania wyścigu na jeden pit stop. Na kwadrans

Williams sabotuje Roberta Kubicę. Polak jeszcze nigdy nie był tak wściekły

Robert Kubica należy do kierowców, któremu niemal nie zdarza się krytykować pracę swojego zespołu. Do tej pory zrobił to bardzo wyraźnie tylko raz - w 2008 roku, po wyścigu w Belgii, gdy błąd zespołu podczas pit-stopu pozbawił go punktów. Jak się okazało, punktów na wagę zajęcia 3. miejsca w

Robert Kubica dokonał niemożliwego! "Tego osiągnięcia raczej nikt już nie przebije"

pozostał na torze. Wiedział, jak rozgrywać taki wyścig. Gdy inżynier wyścigowy kazał mu walczyć z Lancem Strollem, z nutką rozbawienia tłumaczył że mają inne priorytety. Kiedy trzeba było, zmusił zespół do wymiany opon, zyskując „darmowy” pit stop za samochodem bezpieczeństwa. A kiedy na

Maciej Dreszer pojedzie w NASCAR

ukończenia wyścigu. Podobnie jak modelki, gdy puści im oczko w pończochach, muszą zejść z wybiegu. A w NASCAR samochody po stłuczkach zjeżdżają do pit-stopu , gdzie mechanicy naprawiają samochód, a on jedzie dalej. Wszystko jest superwidowiskowe - opowiada Dreszer. Dreszer wyścigową karierę zaczynał zanim

F1. Wielkie zamieszanie... Będzie jednak stara punktacja?

Przedstawiciele Światowej Rady poinformowali co prawda o planach zmiany punktacji, ale nie ujawniono związanych z nimi szczegółów. Co więcej, procedura według której nowy klucz punktacji przedłożono Światowej Radzie Sportów Motorowych, okazała się niezgodna z przepisami. Pit Stop: Dlaczego zmiana

Robert Kubica w Rally del Taro

Kierowca teamu Renault F1 wykorzysta przerwę w zawodach, aby pościgać się we włoskim rajdzie - informuje portal PIT STOP.  Rywalizacja rozpocznie się w sobotnie popołudnie od dwukrotnego przejazdu odcinka "Bardi". W niedzielę na zawodników czeka osiem prób. Na metę w Bedonii

F1. Robert Kubica w lipcu na Torze Poznań

- prezentacje sportowych modeli Renault - pit stop, czyli zmiana opon na czas, a także symulatory F1, konkursy i wiele innych atrakcji. Miasteczko F1 zajmie powierzchnię prawie 50 tys. m2. Wstęp wolny! Felipe Massa zostaje w Ferrari »

Robert Kubica w WEC. "To najlepsze miejsce, w które mógł trafić"

. Większa jest liczba czynników, które trzeba zgrać ze sobą. Liczy się dobór opon, pit stopy, zmiany kierowców czy nawet czas, jaki spędzają za kierownicą, bo to też jest regulowane przepisami. Jest znacznie więcej zmiennych, które trzeba zanalizować, żeby podjąć właściwą decyzję. Czy ograniczenia fizyczne

Polacy testują RK Kart

Młodzi Polacy mają szansę na dołączenie do fabrycznego zespołu Birel w sezonie 2010 i występy za kierownicą gokarta RK Kart w juniorskiej kategorii KF3 (do 15 roku życia). - Nadszedł czas na KF3 - mówi w rozmowie z PIT STOP trzynastoletni Tomasz Czajkowski, który po trzech sezonach startów na

N-Gine Renault F1 Team Show, czyli dzień z Robertem Kubicą

godz. 18.30: symulatory F1, pit stop, czyli zmiana kół na czas, human joystick, czyli gra, w której widownia steruje samochodem na ekranie za pomocą ruchu rąk, butik z oryginalnymi gadżetami zespołu Renault F1 Team oraz specjalne atrakcje F1 dla rodzin z dziećmi. Szczegółowy program N-GINE RENAULT F1

Robert Kubica ma nowego szefa

w stanie znowu rywalizować w czołówce - dodał. Pit Stop: Najlepszym szefem Renault były Berger. Prost, Boullier to katastrofa... Więcej o przyszłości Robert Kubicy przeczytasz na f1.pl >

Formuła 1. "Potrzebujemy bohaterów, trzeba otworzyć F1 na nowe zespoły"

mistrzem świata. Jednak wokół Hamiltona zawsze będą pojawiać się małe znaki zapytania, przynajmniej dopóki będzie popełniał takie głupie błędy jak w Austrii, gdzie przejechał białą linię na wyjeździe z pit stopu i dostał karę. O tym, czy F1 potrzebuje odwrotnej kolejności startu lub nawadniania toru w

Czy pobiją rekord świata podczas N-Gine Renault F1 Team Show?

sportów motorowych o powierzchni prawie 50 tys. m2. Na wszystkich fanów F1 czeka wiele atrakcji, m.in.: prezentacja sportowych modeli Renault, przejazd bolidów Formuły Renault 2000, pokaz gokartów, pit stop - czyli zmiana kół na czas, symulatory F1 oraz konkursy. Wstęp wolny! N-GINE RENAULT F1 TEAM SHOW

Sebastian Vettel: Może i ja pewnego dnia spróbuję sił w rajdach

bolidu, razem z zespołem zaprezentował zjazd na pit stop z wymianą kół, a na sam koniec przed trybuną główną "kręcił bączki". Sebastian Vettel w bolidzie Ferrari, oczywiście nie tegorocznym, a dwie generacje wstecz pic.twitter.com/z3ce9NmeHb— Michal Owczarek (@mikelwwa) June 28, 2015

F1. Pedro de la Rosa pożegna się z Sauberem?

Peter Sauber dał niedawno publicznie wyraz rozczarowaniu postawą swoich kierowców, a nie brakuje głosów, że etat w stajni z Hinwil hiszpański weteran i były tester McLarena otrzymał głównie za sprawą Ferrari, które zaopatruje Saubera w silniki - informuje portal PIT STOP. Jako kandydatów do

Grand Prix Węgier. Magiczna różdżka Hamiltona, mistrz świata wreszcie liderem

huśtawkę nastrojów przeżywali szefowie innych teamów. Zadowoleni z kwalifikacji w Red Bullu już na początku wyścigu usłyszeli od Maxa Verstappena, że jedzie jak babcia. Leniwy bolid początkowo nie poddawał się i w rękach najmłodszego kierowcy w F1 utrzymał czwarte miejsca. Po pit-stopach było już trochę