f duct

planet-f1.com, wm

F1. Red Bull jeszcze bez F-duct w Barcelonie

F1. Red Bull jeszcze bez F-duct w Barcelonie

Kierowca Red Bulla Mark Weber przyznał, że jego zespół nie przygotował jeszcze systemu f-duct i nie wykorzysta go podczas GP Hiszpanii. Inne ekipy testowały kanał w Barcelonie.

F1. Kubica: Na Monzie możemy zrezygnować z F-Duct

Robert Kubica, który w niedzielnym Grand Prix Belgii zajął trzecie miejsce, przyznał że podczas kolejnych zawodów w słynnej włoskiej Monzie Renault może zrezygnować z F-duct. - Tam jest potrzebny całkowicie inny poziom docisku i bardzo prawdopodobne, że nie będziemy mieli tam kanału F - przyznał polski kierowca.

Formuła 1. Zespoły zrezygnowały z systemu F-duct

Zespoły Formuły 1 zgodziły się, i wprowadziły zakaz stosowania systemu F-duct w sezonie 2011. - Rozwiązania zastosowane w ten weekend były skrajne. Kierowcy trzymali kierownice opuszkami palców a nie dłońmi - komentował decyzję szef Red Bulla Christian Horner.

F1. Renault z systemem F - duct już w Hiszpanii?

proste odcinki. Czym jest F - duct? System F - duct pozwala kierowcy na schowanie tylnego skrzydła bolidu, co daje większą prędkość na prostych. Jako pierwsi zastosowali go kierowcy McLarena, obecnie posiada go także zespół Mercedes GP. - System ten jest czymś, co trzeba posiadać. Kanał F (ang. F - duct

F1. Kubica potwierdza: Renault pojedzie z systemem F-duct w Walencji

ostatnich ulepszeń bolidu R30. Wkrótce mają się rozpocząć prace nad nowym R31. Kubica: Jesteśmy za szybcy, nie korzystamy z F-duct - Szczerze mówiąc myślę, że jesteśmy za szybcy na prostych. Taki jest już nasz samochód, mamy takie skrzydła jak w poprzednich wyścigach. Nie korzystamy z F-duct,  więc

F1. Vettel obawia się F - duct, McLaren może być poza zasięgiem

Rusza wielki konkurs Wygraj Formułę! Do zdobycia 10 000 zł. Zagraj! » W Szanghaju , gdzie między 13 a 14 zakrętem znajduje się długa prosta, nowatorski pomysł inżynierów z McLarena może mieć znaczący wpływ na wyniki GP Chin. Vettel uważa, że F - duct powinien posiadać każdy zespół

F1. Renault będzie miało F-Duct

jest termin po wyścigu na Węgrzech. Magazyn F1: Kłopoty Kubicy przejściowe, Polak nie odpuści. Za to w Red Bullu - katastrofa! Z kolei główny inżynier zespołu Alan Permane dodał, że F-Duct jest potrzebny Renault właśnie teraz, dzięki czemu będą mogli skutecznie rywalizować z Mercedesem: - Musimy

F1. McLaren odstawi F-duct

Kanał F to dziecko właśnie McLarena. System ten pozwala osiągać większe prędkości na prostych, a także poprawia docisk na zakrętach. Słowem - bolidy wyposażony w nowinkę notują czasy o kilka dziesiątych sekundy lepsze na każdym okrążeniu. Działa to jednak głównie na torach krętych, ciasnych, gdzie

F1. Toro Rosso wprowadza kanał F

Kanał F (F-duct) to system, który pozwala kierowcy na kontrolę przepływu powietrza wokół tylnego skrzydła i w rezultacie zwiększenie prędkości bolidu na prostych. Jeszcze na początku tego sezonu, szefowie Toro Rosso twierdzili, że nie mają środków na rozwój w tym kierunku. - Jeśli mam10 euro i

Robert Kubica: F-duct to złoty środek, jeśli tylko dobrze go wykorzystamy

wykorzystaliśmy szanse, które pojawiały się w niektórych wyścigach - np. w Australii i Monako, gdzie byłem na podium. Nie wyszły nam dwa ostatnie wyścigi, ale w skali całego sezonu możemy być zadowoleni. Jako ostatni zespół z szerokiej czołówki wprowadzacie tzw. kanał F - patent McLarena, który dzięki

F1. Renault wreszcie z F-ductem

System wymyślony przez McLarena pozwala znacznie ulepszyć osiągi bolidu. Na prostych odcinkach toru zwiększa prędkość maksymalną, a na zakrętach docisk, dzięki czemu poprawia przyczepność. F-duct, czyli kanał F, mają już wszystkie bolidy z czołówki, a także znaczna część "średniaków"

F1. Cel Renault: wygrać wyścig

F1. Cel Renault: wygrać wyścig

w ekipie Lopez. Kluczowy będzie także bolid, w którym dopiero na GP Belgii zamontowano F-duct. - Jesteśmy jedynym teamem, który przetestował dwie wersje systemu F-duct. Pierwszej postanowiliśmy nie montować w bolidzie. Zarzuciliśmy ten projekt i opracowaliśmy układ, który wprowadziliśmy teraz w

GP Włoch. Hamilton: Rezygnacja z kanału F była błędem

GP Włoch. Hamilton: Rezygnacja z kanału F była błędem

poziomem docisku, do czego F-duct nie był potrzebny, ale samochód ślizgał się wszędzie, gdzie to możliwe. Z trudem udawało mi się zapanować nad każdą z opon i po prostu nie miałem odpowiedniego docisku - przyznał Hamilton. - Zły wybór, może nawet błąd, ale mimo to wciąż będziemy cisnąć w jutrzejszym

F1. Nowa afera szpiegowska w F1? Czy Sauber "ściągał" od McLarena?

Podczas treningu przed GP Australii na bolidzie Saubera pojawił się system F-duct, dzięki któremu bolid zyskuje docisk na zakrętach i prędkość na prostych. Większość obserwatorów uznała wtedy, że jest to zasługa de la Rosy, który tą wiedzę przeniósł z McLarena. W poprzednim bowiem sezonie de la

F1. Michael Schumacher wystartuje z nowym skrzydłem

naszego tylnego skrzydła typu F-duct - zapowiedział przed GP Turcji szef teamu Mercedesa Ross Brawn. Wyścig odbędzie się za tydzień pod Stambułem. Michael Schumacher nigdy na tym torze nie wygrał, ale po trzech latach wróci na Istambul Park z przyjemnością. - Tureccy fani zawsze byli dla mnie bardzo mili

F1. Ostatnia poprawka Renault na GP Singapuru

F1. Ostatnia poprawka Renault na GP Singapuru

Singapuru, gdzie F-duct ponownie będzie przydatny, Renault skupia się na kolejnym pakiecie aerodynamicznym, który prawdopodobnie będzie zawierał nowe przednie skrzydło. Nowinki mają pozwolić Kubicy na pokonanie okrążenia o kilka dziesiątych sekundy szybciej. Renault oddało je do produkcji już pod koniec

F1. Kubica: Tor Spa-Francorchamps jest unikalny

zwiększyć siłę docisku - zdradził kierowca Renault. Kubica jest także zdania, że Spa jest jednym z najlepszych torów do zastosowania systemu F-Duct. - Myślę, że w tym roku większość bolidów będzie wyposażonych w ten system. Dzięki temu problem bolidu, który działa odpowiednio w każdym sektorze, będzie

F1. Ruchome skrzydła dozwolone w sezonie 2011

Dyrektor techniczny McLarena, Paddy Lowe, potwierdził w środę, że sterowalne tylne skrzydła zastąpią używany dziś przez niektóre zespoły m.in. McLarena kanał - F tzw. F-duct powodował zaburzenie strugi powietrza, co z kolei zmniejszało docisk generowany przez tylne skrzydło bolidu - wygaszał

F1. Ferrari zaprezentowało swój bolid

F1. Ferrari zaprezentowało swój bolid

W bolidach, w których ścigać się będą Felipe Massa i Fernando Alonso wprowadzono szereg zmian. Powrócono do regulowanych tylnych skrzydeł oraz stosowania systemu KERS. Zgodnie z nowymi przepisami zrezygnowano z kanału F-duct i podwójnych dyfuzorów. Zmiana dotychczasowego projektu była najbardziej

F1. GP Singapuru. Szef Kubicy: Podium w ogóle mnie nie zdziwi

F1. GP Singapuru. Szef Kubicy: Podium w ogóle mnie nie zdziwi

Boullier. - Gdybyśmy ocalili twarz, gdyby to nam się udało, to byłby naprawdę dobry weekend. Niestety, tak się nie stało. Nie oczekiwaliśmy, że będziemy tak szybcy czy tak dobrzy jak w Spa. - Ale jeśli uwzględnić te części, które obecnie mamy, przy dużym docisku, sprawy wyglądają obiecująco. Nasz F-duct

GP Brazylii. Hamilton: Teraz potrzebuję cudu

GP Brazylii. Hamilton: Teraz potrzebuję cudu

, że F-duct także nie działał prawidłowo - dodał kierowca. Vettel wraca do gry - Interlagos bez koronacji »

F1. Robert Kubica niezadowolony ze zmian na Monzy

F1. Robert Kubica niezadowolony ze zmian na Monzy

korzystać z krawężników - powiedział po piątkowych treningach polski kierowca. - Monza to niezwykły obiekt, ponieważ nie trzeba korzystać tu z wielu części aerodynamicznych, co daje inne czucie samochodu. Musimy przyzwyczaić się do bolidu z niskim dociskiem, choć trzeba przyznać, że z systemem F-duct zmiana

F1. Lauda: Kubica będzie na podium

F1. Lauda: Kubica będzie na podium

kierowcy McLarena, Ferrari i Red Bull będą walczyć o zwycięstwa, lecz również Kubica - chwali francuski zespół Lauda, który żałuje jednak, że F-duct nie został wcześniej zainstalowany w bolidzie R30. - Może wtedy Kubica też liczyłby się w walce o mistrzostwo - powiedział były mistrz świata. Wciąż wierzy on

F1. Szef Renault o zmianach w bolidzie

bolidu - powiedział szef Renault. Równie poważnym wyzwaniem było wprowadzenie do bolidu kanału F-duct: - Przede wszystkim na początku podjęliśmy decyzję, że skoncentrujemy prace na podwójnej podłodze i innych usprawnieniach aerodynamicznych, co tłumaczy, dlaczego kanał F wprowadzamy dopiero w Spa

F1. Kubica: Mogą być niespodzianki

Przed dwoma tygodniami Kubica po raz trzeci w sezonie stanął na podium Grand Prix. Polak przyjechał na metę trzeci na belgijskim torze Spa. W dużej mierze zawdzięcza to wprowadzeniu systemu F-duct. Mimo iż Renault wciąż nie podjęło decyzji, czy skorzystać z nowego rozwiązania na torze Monza, Kubica

F1. Eric Boullier: Szasne Pietrowa rosną

zdublowany. - Brakuje nam systemu F-duct. To wielka strata, szczególnie w Niemczech, gdzie tor jest krótki i ma dwie długie proste. Jednak to nie wszystko. Musimy poprawić się także w innych obszarach. Ferrari zrobiło wielki postęp i wiemy dlaczego - chodzi o przednie skrzydło. My nie chcemy obierać tej

F1. Kubica po treningu przed GP Chin: Nie oczekuję, że jutro będziemy przed Ferrari

ma problem z dogrzewaniem opon. Kierowca Renault w sobotę pragnie awansować do trzeciej, finałowej sesji kwalifikacyjnej Wszyscy o nim mówią - F - duct »

F1. Renault ze specjalnym pakietem aerodynamicznym na Monzy

Cały team Renault jest bardzo zadowolony z działania systemu F-duct, wprowadzonego przed GP Belgii. To głównie dzięki tej nowince technicznej, Robert Kubica stanął w Spa na podium. - Zaczęliśmy myśleć o wprowadzeniu Kanału F już po wyścigu w Bahrajnie. Zespół aerodynamików pracował nad

Hamilton: Sprawa tytułu w dalszym ciągu jest otwarta

, wygra. Na razie to my sobie nie radziliśmy, musimy w ostatnich sześciu pokazać na co nas stać - powiedział dwukrotny mistrz świata. Na Monzie być może bez F-Duct - mówi Robert Kubica »

F1. Renault: To znaczący krok

naszym występem, szczególnie dlatego, że nasze ostatnie ulepszenia - w tym F-duct - przynoszą skutki. Ten weekend pokazał, jak znaczący krok wykonaliśmy. To bardzo obiecujące na pozostałą część sezonu - powiedział Eric Boullier. - Rewelacyjny wynik. Obaj kierowcy wykonali świetną robotę i wspaniale

F1. Robert Kubica: Mój błąd, zmieniałem ustawienia kierownicy

drugim miejscu. W tej kolejności - Hamilton, Webber, Kubica - kierowcy dojechali do mety. - Wciąż jednak trzecie miejsce to wspaniały wynik. F-duct działa znakomicie i jesteśmy na dobrej drodze. To był wyśmienity weekend i oby tak dalej - zakończył Robert Kubica. Dramatyczne GP Belgii >

F1. Kubica: Znów chcemy być szybsi od Ferrari

bolid jest dobry. Ważne są także prędkości maksymalne, które też nie są takie złe, choć nie mamy systemu F-duct - powiedział Kubica. "Lubię, gdy ściany są bardzo blisko" - mówił także Robert Kubica »

F1. Kubica: Wyścigi w Europie to punkt zwrotny sezonu

Red Bull bez F-duct w Barcelonie » Renault zdobyło w tym sezonie już 46 punktów i zajmuje dobre piąte miejsce w klasyfikacji generalnej konstruktorów. Kubica po raz kolejny podkreśla jednak, że należy realistycznie myśleć o dalszej części sezonu. - Wyścig w Barcelonie będzie dla nas wielkim

F1. Renault zaszokowane swoim rozwojem

i wprowadzanie pewnych ulepszeń w każdym wyścigu. To z czego jestem najbardziej dumny, to że cała fabryka przeszła drogę od biura projektowego do ludzi, którzy robią części i ulepszają pojazd tak szybko jak to możliwe - dodał dyrektor techniczny, który najbardziej dumny jest z wprowadzenia kanału F

F1. Kubica zapowiada wielkie emocje podczas GP Belgii: Tor jest zdradliwy

były zbyt szybkie wcześniej, osiągają bardzo dobre rezultaty. Patrząc z naszej perspektywy, liczymy na dobrze działający system F-duct. Obserwowaliśmy zespoły z kanałem F, które jeżdżą z większym poziomem docisku. Mogą one "wyłączyć" tylne skrzydło i przez to uzyskują duże prędkości. Robert

Wpuszczeni w kanał McLarena

W czwartek w Spa-Francorchamps bolidy pojawią się przed Grand Prix Belgii - niemal wszystkie, pracując w pocie czoła, dorobiły się czarodziejskiego patentu McLarena. - Mój dobry start w Spa zależy od tego, jak sprawi się nasz nowy F-duct - powiedział Robert Kubica, którego stajnia jako ostatnia

F1. Eric Boullier: Kubica kluczem do sukcesu Renault

, że gdy nie ma wyników, to nie ma dobrej pracy i motywacji. - Robert jest kluczem do naszego sukcesu - zakończył Boullier. 'Lizakowy' Renault nie straci pracy i inne konsekwencje GP Węgier Wreszcie - F-duct w Renault >

Szef Red Bulla wyśmiewa oczekiwania konkurentów: - "Dmuchany wydech" tak nie działa!

Tuż przed wyścigiem o Grand Prix Wielkiej Brytanii konkurenci do tytułu mistrzowskiego założą w bolidach gadżety, dzięki którym - jak się powszechnie sądzi - rywale zyskiwali przewagę. I tak Red Bull będzie miał wreszcie sprawnie działający F-duct, który "wygasza" działanie tylnego

F1. Robert Kubica: Jesteśmy za szybcy

korzyści płynące z wysokich prędkości na prostych, mówi. - Szczerze mówiąc myślę, że jesteśmy za szybcy na prostych. Taki jest już nasz samochód, mamy takie skrzydła jak w poprzednich wyścigach. Nie korzystamy z F-duct, więc nie mamy komfortu użycia skrzydła o większym docisku bez utraty szybkości

GP Hiszpanii. W Barcelonie totolotek Kubicy

swoją wersję f-duct, czyli kanału powietrznego ułatwiającego osiąganie maksymalnej prędkości na prostej, która w Barcelonie ma ponad kilometr. Ale i tak najszybszy, jak na razie, jest Red Bull. Vettel i Webber niewiele zmienili w samochodzie, nie zamontowali f-ductu, a jednak młody Niemiec, osiągnął

F1. Hamilton przed GP Chin: możemy pobić Ferrari i Red Bulla

wyścigu. Są w naszym zasięgu - przekonuje mistrz świata z 2008 roku. - Sebastian Vettel jest teraz trochę przede mną w klasyfikacji (ma sześć punktów przewagi - red), ale to niewielka różnica. Możemy szybko ją zniwelować - dodaje Brytyjczyk. Zwiększający docisk system F-duct, zainstalowany w bolidach

I bez FRIC-a Mercedes goli rywali w F1. Rosberg mierzy w domowy triumf

kadłubie i cały system nazwany F-duct, był odkryciem McLarena w 2010 r., które jednak zbladło przy kolejnej modyfikacji dyfuzora: tzw. "dmuchane dyfuzory" miały stać za sukcesami Red Bulla i Sebastiana Vettela. FRIC głównym winowajcą Teraz największy rozmach technologiczny wydaje się mieć

GP Japonii. Kubica trzeci na treningach: Powinniśmy spisać się lepiej

wyścig. Ciężko było nawet na Monzie, co nie jest normalne, bo 75 proc. wyścigu prowadziło się jedną ręką, żeby obsługiwać F-duct. Tu, w Japonii, też prowadzi się sporą część trasy jedną ręką. Ale gdy ma się takie zakręty, trzeba wykazać się większym sprytem. Gdy jest mokro, znacznie rzadziej można

F1. Pierwsza sesja treningowa przed GP Hiszpanii. Najlepszy McLaren. Kubica 7.

Rosjanin Pietrow był 9. Ferrari testowało F - duct, co może tłumaczyć ich 8 i 12 pozycję. Największym pechowcem pierwszego treningu w Hiszpanii okazał się Pedro De La Rosa. Jego team nie mógł uporać się z awarią skrzyni biegów i Rosa ostatnie 10 minut spędził w boksie. Następna sesja kwalifikacyjna w

F1. Przyczepny Kubica na brudnym torze

Button i Lewis Hamilton - składają w nim bolid. Mimo że są świetnymi mechanikami, idzie im krzywo. Co chwila jakaś część zostaje na podłodze, nie wiedzą, co z nią zrobić... Red Bull ponownie spróbuje zamontować słynny wynalazek McLarena f-duct, czyli kanał powietrzny pozwalający na szybszą jazdę na

Właściciel Renault: Koszty w F1 większe niż się spodziewałem

jedynym zespołem, który stworzył dwa systemy F-duct. Pierwszy wylądował na śmietniku, zbudowaliśmy kolejny. I tak chcemy pracować w dalszym ciągu - powiedział. - Udało nam się dojechać trzy razy na podium, marzy nam się zwycięstwo, ale nie wiem, czy to nie zbyt agresywna strategia na ten sezon. Udało nam

F1. Kubica i Pietrow najszybsi w Kanadzie

duże prędkości na prostych. - Taki jest już nasz samochód, mamy takie skrzydła jak w poprzednich wyścigach. Nie korzystamy z F-duct, więc nie mamy komfortu użycia skrzydła o większym docisku bez utraty szybkości maksymalnej - mówił Polak w niedzielę. - Musieliśmy jakoś powalczyć o prędkość maksymalną i

F1.Witalij Pietrow: W Renault panuje rodzinna atmosfera

:00. W piątek dwie pierwsze sesje kwalifikacyjne. W sobotę ostatni trening i kwalifikacje. Relacja na żywo w Sport.pl. Początek pierwszego treningu o godzinie 10:00 w piątek. Zapraszamy do śledzenia relacji na naszym portalu Punktem zwrotnym tego sezonu F1 F - duct ? »

F1. Wulkan wstrzymał Virgin

nowym, wystarczająco dużym bakiem pojedzie tylko Timo Glock. Brazylijczyk Lucas di Grassi musi oszczędzać paliwo i liczyć na szczęście. W czasie gdy inżynierowie Virgin zmagali się ze zbyt małym bakiem, kierowca testowy Giancarlo Fisichella sprawdzał system F-duct w Ferrari. Testy na prostej miały dać

F1. Kontrowersyjne skrzydła Ferrari i Red Bulla

zalegalizuje, będziemy musieli sami opracować podobne - powiedział Eric Bollier "Przeglądowi Sportowemu". Zatem, skoro FIA zatwierdziła nowinkę techniczną Ferrari i Red Bulla, przed Renault stoi kolejne wyzwanie. Muszą zamontować w swoim bolidzie nie tylko F-duct, ale także nowe, "wynalezione

Formuła 1. GP Wielkiej Brytanii. Duet Red Bulla zwycięża trzecią sesję treningową. Kubica 6.

pojedzie ten drugi. 60:00 Ruszyli! Na torze Sutil, Hamilton, Webber. Kubica póki co pauzuje. Nie jest jednak tajemnicą, że pojedzie dzisiaj bolidem identycznym jak w GP Europy w Walencji. Kierowcy Ferrari testować dalej będą system F - duct. 10:55 W piątek o godzinie 15:00, po wytężonej pracy inżynierów i

F1. Kubica czwarty na pierwszym treningu przed GP Włoch

Robert Kubica przejechał podczas pierwszej sesji treningowej 25 okrążeń. Choć kierownicy Renault nie ujawnili przed treningiem, czy kierowcy stajni zdecydują się na użycie systemu F-duct, już wiadomo, że Polak zastosował podczas sesji kanał F. Przed weekendem we Włoszech obawiano się o postawę

GP Belgii. Kubica trzeci na pierwszym treningu. Najszybszy Alonso

prędkości. - Jest tu także sporo niesamowitych zakrętów, które dają nam wyjątkowe odczucia - tłumaczy Robert Kubica. Przed treningiem: Renault Roberta Kubicy w Spa pierwszy raz zaprezentuje światu nowy system F-duct w swoim bolidzie. Szef francuskiego teamu Eric Boullier przyznał przed weekendem w Belgii

Robert Kubica: Nie doczekam Grand Prix Polski

kolanem. Inni przepływ powietrza zatrzymują dłonią, łokciem, ramieniem. Poza McLarenem inne zespoły nie projektowały samochodów pod kątem kanału F, a że miejsca w kokpicie jest bardzo mało, to wyloty powietrza umieszcza się tam, gdzie można. Robert Kubica: F-duct może mieć ogromy wpływ na wyniki O co

F1. GP Kanady. Robert Kubica znów pojedzie w deszczu. Oczy wyjdą z orbit?

teamy uważają, że w Kanadzie są lepsi od rywali. Jednak przewagę może mieć McLaren, wynalazca kanału F-duct. Jest to inteligentny pomysł na zwiększenie prędkości bolidu na prostej. Efekty było już widać we wcześniejszych wyścigach, gdzie Hamilton przedzierał się przez gąszcz rywali właśnie na prostych