badania marketingowe

ap

"Tuttosport" wyjaśnia, dlaczego Juventus drastycznie zmienia koszulki. Zrywa ponad 100-letnią tradycją

"Tuttosport" wyjaśnia, dlaczego Juventus drastycznie zmienia koszulki. Zrywa ponad 100-letnią tradycją

W sezonie 2019/20 piłkarze Juventusu będą występować w nowych koszulkach. Pierwszy raz od 1903 roku zawodnicy turyńskiego klubu nie będą występować w "pasiakach". Dlaczego?

Nowatorski pomysł Twardych Pierników. Pytają kibiców o...

Toruński klub chce wiedzieć, jak fani postrzegają organizację sportowej spółki.

Orlen wsparł Roberta Kubicę i wylicza korzyści. "Umowy przewidują różne scenariusze"

Robert Kubica ponownie przystąpił do rywalizacji w Formule 1 przy dużym wsparciu Orlenu. W rozmowie z portalem wirtualnemedia.pl Adam Burak - dyrektor wykonawczy ds. komunikacji korporacyjnej PKN Orlen - wytłumaczył, w jaki sposób współpraca kierowcą Williamsa przełożyła się na funkcjonowanie koncernu. Przedstawiciel firmy odniósł się też do kiepskich wyników osiąganych przez zespół z Grove.

Formuła 1 walczy o powrót i o przetrwanie. Wielkie zmiany i nowe zasady w padoku

Formuła 1 walczy o powrót i o przetrwanie. Wielkie zmiany i nowe zasady w padoku

Austria wydaje się idealnym miejscem. Tor położony w górach Spielberg, z daleka od wielkich metropolii, w państwie, do którego łatwo jest dotrzeć z każdej strony. Wyścig ma się odbyć bez kibiców, zaproszonych gości, a także bez dziennikarzy. Wszyscy członkowie zespołów będą badani na obecność

Kibice Borussii Dortmund skrytykowali RB Lipsk. Wymowna oprawa

Kibice Borussii Dortmund skrytykowali RB Lipsk. Wymowna oprawa

RB Lipsk według badań Uniwersytetu Technicznego w Brunszwiku jest najbardziej znienawidzonym klubem w Niemczech. Powstał w 2009 roku z inicjatywy firmy Red Bull i błyskawicznie, już po kilku sezonach, dzięki dużym inwestycjom finansowym awansował do Bundesligi. - Bez tradycji, to projekt PR-owy i

Ekstraklasa. Dzięki smartfonom kibiców wiemy o nich wszystko. Nawet to, ilu korzysta z randkowej aplikacji dla gejów

Ekstraklasa. Dzięki smartfonom kibiców wiemy o nich wszystko. Nawet to, ilu korzysta z randkowej aplikacji dla gejów

Selectivv to firma zajmująca się badaniem zachowań i zwyczajów właścicieli smartfonów. Tym razem na tapet wzięła kibiców piłkarskich. Badacze z Selectivv sprawdzili dane z niemal 130 tysięcy kibicowskich smartfonów. Sprawdzano tych, którzy korzystali na stadionie z telefonu z aplikacjami. Dane były

Naukowo o biegaczach i biegach

Naukowo o biegaczach i biegach

W październiku ubiegłego roku Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu zorganizował konferencję "Marketingowe aspekty organizacji imprez biegowych". Publikacja "Marketing imprez biegowych" pod redakcją naukową Zygmunta Waśkowskiego to owoc tego wydarzenia. Książka skierowana jest

Suplementy dla biegacza. Kiedy i jakie są potrzebne?

Suplementy dla biegacza. Kiedy i jakie są potrzebne?

Biegacze a suplementy Najnowsze badania przekonują, że ponad 65 proc. biegaczy-amatorów przyjmuje dodatkową suplementację. Wśród zawodowców odsetek ten jest jeszcze większy - wynosi aż 90 proc. Po co przyjmują suplementy? Przede wszystkim po to, aby poprawić efekty treningów. Dla naprawdę dużej

Skok w niszę? Nie ze skokami narciarskimi!

Skok w niszę? Nie ze skokami narciarskimi!

odbiorniki prawie siedem milionów ludzi. Na wynikach oglądalności skoków warto zatrzymać się dłużej. Na koniec 2016 roku Międzynarodowa Federacja Narciarska (FIS) na podstawie badań firmy marketingowej Repucom podała dane z dziesięciu krajów, w których sporty zimowe mają najwięcej fanów. Skumulowana

Napoje energetyczne, czyli chemia w puszce

Napoje energetyczne, czyli chemia w puszce

energetycznym. Miały dać „kopa” na całonocną zabawę. No właśnie, co z tym „kopem energetycznego”? Tu pojawia się pewien problem. Już w nazwie (błędnej!) mamy obiecany zastrzyk energii. Jednak to wyłącznie chwyt marketingowy. Po pierwsze prawidłowa nazwa tych napojów brzmi „napój

Nowy-stary dyrektor marketingu w Koronie

Nowy-stary dyrektor marketingu w Koronie

Kolporter. Ostatnio prowadził własną działalność gospodarczą świadczącą usługi i doradztwo marketingowe. Nowa osoba na tym stanowisku to efekt rozwiązaniu umowy z Andrzejem J., który po meczu 5. kolejki z Górnikiem Zabrze spowodował kolizję pod wpływem alkoholu (badanie alkomatem wykazało 1,6 promila). Na

Ilu Chińczyków ogląda europejskie hity piłkarskie? Te liczby mogą zaskoczyć kibiców

Ilu Chińczyków ogląda europejskie hity piłkarskie? Te liczby mogą zaskoczyć kibiców

zebrane przez firmę marketingową specjalizującą się w badaniu rynku telewizyjnego. Został opublikowany na stronie Soccerex.com. W pierwszej dziesiątce nie ma słynnego El Clasico. Mecz Barcelony z Realem oglądało w Chinach w ubiegłym sezonie 0,170 proc. gospodarstw domowych, czyli ok. 724 tys. Dużo więcej

Fala hejtu spadła na Khloe Kardashian, za to, co robi na siłowni w ciąży. Fani są bezlitośni

Fala hejtu spadła na Khloe Kardashian, za to, co robi na siłowni w ciąży. Fani są bezlitośni

świetnie.  Kiedy w sieci pojawiła się informacja, że gwiazda jest w ciąży wszystkie portale na świecie czekały na potwierdzenie tej wiadomości. Celebrytka długo ukrywała to w tajemnicy, a fani coraz częściej zaczęli się zastanawiać czy przypadkiem nie jest to jakiś zabieg marketingowy, który ma

Mundial 2018. Menedżer Kamila Glika dla Sport.pl: Decyzję podejmie sztab kadry, ale mam nadzieję, że uwzględni odczucia zawodnika

Mundial 2018. Menedżer Kamila Glika dla Sport.pl: Decyzję podejmie sztab kadry, ale mam nadzieję, że uwzględni odczucia zawodnika

poniedziałek rano leci do Nicei na wizytę u specjalisty, profesora Pascala Boileau. Glik był już na jednych badaniach zleconych przez AS Monaco w klinice Pasteur w Nicei, ale wówczas profesor Boileau był nieobecny i nie zapadły jeszcze wiążące decyzje. - Spędziłem kilka ostatnich dni z Kamilem, widziałem, jak

Lech Poznań ma nowego sponsora. Prezes Karol Klimczak: Finansowo wyglądamy dobrze

Lech Poznań ma nowego sponsora. Prezes Karol Klimczak: Finansowo wyglądamy dobrze

, że sprzedają się dobrze karnety i że sytuacja finansowa nie wygląda źle. Prezes Aforti Klaudiusz Sytek z kolei mówi, że Lechem zainteresował się nie z powodu jego wyników, ale znacznie istotniejszych wskazań badań marketingowych. - Wszystkie one świadczyły o dużej rozpoznawalności marki Lech

5 mitów na temat odchudzania, z którymi trzeba rozprawić się raz na zawsze

5 mitów na temat odchudzania, z którymi trzeba rozprawić się raz na zawsze

organami, które usuwają toksyny z naszego organizmu są wątroba oraz nerki. Jeśli dieta jest dobrze zbilansowania, bogata w warzywa, owoce oraz nieprzetworzone produkty, to nie trzeba przeprowadzać 'magicznych detoksów'. Detoks to w głównej mierze chwyt marketingowy. Warto jednak od czasu do

XIII Dni Marketingu Sportowego. Kogo będzie można posłuchać? [PRELEGENCI]

XIII Dni Marketingu Sportowego. Kogo będzie można posłuchać? [PRELEGENCI]

- słynnego programu badawczego, którego autorem jest Octagon. Są to badania koncentrujące się na odpowiedzi, jakie są motywacje fanów konkretnej dziedziny. Rupert Pratt Jako współzałożyciel i dyrektor zarządzający w agencji Generate Rupert posiada piętnastoletnie doświadczenie we współpracy z najważniejszymi

Radwańska, Lewandowski? Kto polskim nr. 1?

Radwańska, Lewandowski? Kto polskim nr. 1?

globalnych badań popularności sportowców, za to istnieją firmy, które oceniają ich wartość marketingową. Ona jednak nie ma ścisłego związku z popularnością, nie jest to zależność 1:1. - Chodzi o to, jakie korzyści marketingowe mogą wiązać się z podpisaniem umowy ze sportowcem. Popularność jest ważna, ale

Czarni nośnikiem reklamy, sponsorzy mogą być zadowoleni

przez firmę Pentagon Research obejmuje okres od października 2013 do kwietnia 2014 roku. Na końcowy efekt badań wartości marketingowej wpływ miało wiele czynników. Ranking marek uwzględnia ekspozycje w telewizji. W tym przypadku liczyła się nie tylko grafika, ale i dźwięk. - Standardowe badanie opiera

Karolina Kowalkiewicz: Gotowość Asi do walki to była, moim zdaniem, taka zagrywka marketingowa [WIDEO]

Karolina Kowalkiewicz: Gotowość Asi do walki to była, moim zdaniem, taka zagrywka marketingowa [WIDEO]

nie wiem, co tam się stało - przyznała zawodniczka i dodała odnosząc się już do propozycji Jędrzejczyk, aby zastąpić Brazylijkę w oktagonie: - To, że Asia stwierdziła gotowość do walki, to moim zdaniem była taka zagrywka marketingowa, bo wiadomo, że już po ceremonii ważenia do tej walki na pewno by

Tyły miejskich autobusów ze Stali. "Z ojca na syna wiara jedyna"

- Na grafikach odwołujemy się do wiary przekazywanej z ojca na syna, którą potwierdza badanie marketingowe profilu kibica Stali, przeprowadzone w czerwcu zeszłego roku. Wiara, nadzieja i lojalność są bardzo zakorzenione w fanach Stali, stąd ten projekt - tłumaczy Jacek Gumowski, marketing manager

Dla Wisły Kraków Legia jest rywalem czysto sportowym

krakowski klub wciąż prowadzi kampanię marketingową przed tym meczem, który reklamuje mianem "Derbów Polski". W mieście wisi wiele plakatów, w internecie powstają filmiki reklamowe, a na oficjalnej stronie internetowej przeczytamy o najważniejszych meczach między Wisłą a Legią (na razie tylko o

Chemik Police pokazał w Tauron Arenie nową drużynę. Chce wygrać Ligę Mistrzyń

Chemik Police pokazał w Tauron Arenie nową drużynę. Chce wygrać Ligę Mistrzyń

na arenie międzynarodowej. Chcemy być najlepsi w branży chemicznej w Europie i zbudować też najlepszą drużynę w Europie. Jak badamy nasze rynki i robimy analizy marketingowe, to nie ma innego lepszego obszaru promocji jak sport. Marzy nam się, by siatkówka kobieca także była takim magnesem jak męska

Cracovia leci do USA

- Każdy wyjazd ma swoje korzyści i sportowe, i marketingowe. Nie inaczej jest tym razem. Mnie dużo bardziej martwi stan zawieszenia, w jakim się teraz zespół znajduje - przekonuje Artur Płatek, który wciąż negocjuje przedłużenie kontraktu z Januszem Filipiakiem. Piłkarze Cracovii do 29 czerwca mają

Ekstraklasa. Liga traci na wartości. Czy znajdzie sponsora?

klubów z tego tytułu. Po drugie, taka pustka tytularna, swoisty brak chętnych, sugeruje potencjalnym sponsorom, że produkt nie jest tak atrakcyjny, jak by się wydawało, a to osłabia markę Ekstraklasy. Po trzecie, sponsor tytularny to, oprócz pieniędzy wynikających z umowy, także marketingowa wartość

Turniej Czterech Skoczni. Peter Prevc przeżywa kryzys. Trenerzy wysyłają go na badania

. W tym czasie Słoweniec pobił także kilka wieloletnich rekordów. Jednak to, co stało się już po zakończeniu zeszłorocznej kampanii przerosło oczekiwania wszystkich. Dodatkowo, skoczek wziął udział w kilku kampaniach marketingowych, był również częstym gościem programów telewizyjnych i wielu

Jaki jest profil polskiego biegacza?

", która odbędzie się 6-7 listopada na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Konferencja organizowana jest pod kierunkiem prof. dr hab. Zygmunta Waśkowskiego, kierownika Katedry Strategii Marketingowych, który był także pomysłodawcą i koordynatorem badań. Niebawem rozpocznie się akcja promująca to

Robert Lewandowski na 99% opuści zgrupowanie. Sponsorzy reprezentacji w panice

Chelsea (3:0) Robert Lewandowski poczuł, że z jego kolanem jest coś nie tak . Pojawił się ból i opuchlizna. Badania w Monachium wykazały pęknięcie kości piszczelowej przy stawie kolanowym. Diagnoza: około cztery tygodnie przerwy. Może nieco dłużej. Jak bardzo ten uraz zszokował piłkarza i sztab Bayernu

MMA. Andrei Molchanov, legenda muay thai: Błachowicz może zdobyć pas UFC

ustawia pod kątem marketingowym. Są zawodnicy, których organizacja bardziej chce promować, bo wie, że dany fajter może się świetnie „sprzedać”. Zobaczymy, czy Janek obroni się samym sportem. Ale szanse ma, choć wydaję mi się, że celem Janka nie jest pas mistrzowski, a po prostu zarobienie jak

Stomil Olsztyn bez dyrektora. Klub już szuka następcy

- Muszę przejść szereg badań, a potem rozpocząć odpowiednią terapię - podkreśla w rozmowie dla olsztyn.sport.pl Królikowski. - Prawdę mówiąc, to już powinienem być w szpitalu, ale trafię tam dopiero pod koniec stycznia. Obowiązki związane z pracą okazały się być zbyt wymagające. Czasem tak jest, że

Finał NBA ma większą widownię niż największy hit Premier League. Nie wierzcie w brednie o miliardzie widzów angielskich meczów

, że jeden mecz Premier League ogląda na świecie ok 79,5 mln widzów. Dziś autor tamtego tekstu Nick Harris pisze już zupełnie inaczej, ale o tym później. Połowa ludzkości ogląda Premier League? Jeszcze śmieszniej było w 2011 r., gdy agencja marketingowa SPORT+MARKT ogłosiła swoje rzetelne i kompleksowe

Szok i niedowierzanie. Skoki narciarskie mają ponad dwa razy większą oglądalność niż liga hiszpańska!

Wystarczy zerknąć do raportu wydanego przez Międzynarodową Federację Narciarską (FIS) na podstawie badań firmy marketingowej Repucom. "FIS Winter Sport Report" łatwo znaleźć w internecie. I tam w rozdziale "Global Media Coverage" możemy wyczytać, że w dziesięciu krajach, gdzie

Zamieszanie wokół praw transmisyjnych siatkarskiego mundialu

Normalnie nie zajmujemy się takimi historiami, ale tym razem sprawa jest poważna. I zatrważająca. Niepokojące wieści przekazuje Przegląd Sportowy, według którego Polsat chce odsprzedać prawa telewizyjnego polskiego mundialu. Podobna znaczna część tych marketingowych jest już w rękach PZPS, a co

Wielkie oszustwo, kontakty z Trumpem i szemrane interesy. Briatore miał F1 w głębokim poważaniu

znalazł wspólny język z Bernie Ecclestonem , odpowiadającym za prawa marketingowe F1. Chłodem powiało między nimi tylko raz, kiedy przed domem dopiero co kupionym od Berniego wybuchła bomba. Na szczęście jakoś to sobie wyjaśnili. Ale za nic w świecie nie mógł porozumieć się z wyścigowym purystą

Falubaz częstuje kibiców żużlowymi cukierkami [WIDEO]

naszego województwa - powiedział prezes Falubazu Robert Dowhan. - Zyskujemy wsparcie marketingowe, ale ma ono również wymiar finansowy, bo wciąż szukamy nowych form finansowania sportu żużlowego w Zielonej Górze - Nasz koncern nawiązał współpracę z niemiecka firmą, która zajmuje się produkcją cukierków w

Sport.pl i Ciszewski MSL MS zapraszają na konferencję dotyczącą marketingu sportowego

Szkole Nauk Społecznych przy IFiS PAN w obszarze komunikacji kulturowej i społecznej, wieloletni wykładowca uniwersytecki z zakresu badań rynku i strategii komunikacji marketingowych. Z branżą badawczą związany od połowy lat 90-tych ubiegłego wieku; w Millward Brown SMG/KRC od ponad dekady odpowiedzialny

Neymar, czyli następca Pelego?

kontrowersji. Według dziennika "El Mundo" doszło do oszustwa, a prawdziwe koszty transferu to 95 milionów euro. Według obecnego prezesa klubu całkowita cena za Neymara wyniosła 86,2 miliona euro, na które złożyły się koszty marketingowe, umowy z fundacją Neymara, Santosem oraz firmą N&N. Sprawę

Transmisji z Ligue 1 w Polsce na razie brak. Wszystko przez Neymara i słabą oglądalność

nie bardzo chciał oglądać. Jeszcze w czasach gdy prawami do Ligue 1 dysponował Orange Sport średnio jeden mecz na antenie tego nadawcy oglądało kilka tysięcy osób, przy czym najlepiej w badaniach wypadały spotkania PSG. Nigdy nie były to jednak wielkie liczby. Trend się nie zmienił. W ubiegłym sezonie

Wisła. Jeden sponsor jest, będzie drugi?

marketingowa - zaznacza Marzena Sarapata, prezes klubu. To, ile zarobi Wisła, częściowo zależeć będzie od aktywności kibiców. Niedługo ruszyć ma "Program Cashback Wisły Kraków". Dzięki temu klub otrzyma do 1 proc. wartości zakupów dokonanych przez fanów u partnerów Lyoness. Do tego w umowie zawarta

Raport Ernst&Young: Korona coraz słabsza i biedniejsza

Autorzy tym razem odeszli od tradycyjnej rankingowej wersji - porównywania poszczególnych klubów w kilku kategoriach - ale zdecydowanie mocniej skupili się na danych medialnych, marketingowych, infrastrukturalnych oraz sportowych. - Uznaliśmy, że swoboda w prezentacji zjawisk biznesowych ma większą

Stadion Śląski to mocny kandydat na białego słonia [ROZMOWA O ŚLĄSKIEJ PIŁCE]

nigdy w przeszłości. Grzegorz Kita: Śląska piłka... A czy takie pojęcie w kontekście marketingowym w ogóle istnieje? Czy to nie jest określenie symboliczne, trochę sentymentalne. Wartość kryje się raczej za klubami, a to jednak odrębne byty. Każdy pracuje na swoją markę z osobna. Oczywiście były

Zbliża się termin I Otwartej Konferencji "Czym jest, a czym nie jest psychologia sportu. Trener oczami dzieci i młodzieży"

) oraz psychologii sportu i aktywności fizycznej na University of Jyväskylä (Jyväskylä, Finlandia). Przez dwa lata prowadził badania przy Fińskim Ośrodku Badań nad Sportami Olimpijskimi KIHU nad wczesną specjalizacją sportową, które zostały wyróżnione trzecią nagrodą na konferencji

Cristiano Ronaldo i oskarżenia o gwałt. "Der Spiegel" opublikował szczegóły wydarzeń z Las Vegas. "Nie jestem taki jak inni. Przeprosiłem ją po wszystkim"

zawodowym sportowcem, badają mnie co trzy miesiące „Moja pierwsza myśl: a jak ma AIDS? Albo jakąś inną chorobę? Zapytałam go o to. Odpowiedział: Jestem zawodowym sportowcem, badają mnie co trzy miesiące. Gdybym miał jakąś chorobę, nie pozwoliliby mi grać” – wspomina Mayorga. Po powrocie do

OBOP maluje portret kibica żużla

To pierwsze tego typu badanie fanów żużla w Polsce. Zleciła je Speedway Ekstraliga. - Cel jest oczywisty: zaplanowanie takich działań, żeby zwiększyć popularność naszego sportu. Jednak każde działania marketingowe muszą mieć plan. Żużel do tej pory nie miał takiej strategii - mówi prezes Speedway

Magia żużla będzie badana przez socjologów

Socjologiczne badania będą prowadzone na zlecenie Speedway Ekstraligi, spółki organizującej rozgrywki. Na podstawie analiz ma powstać profil kibica żużlowego. Spółka chce wiedzieć np. czy kibice speedway'a wywodzą się tylko z miast, w których są drużyny żużlowe. Badania przeprowadzi TNS OBOP

Kuszą kibiców: Rynek w Przemyślu zmienia się w boisko

część Przemyśla albo w specjalnie przygotowanej strefie kibica - mówi Witold Wołczyk, rzecznik prezydenta Przemyśla. O tym miasto chce przekonać kibiców, dlatego zleciło agencji reklamowej przygotowanie kampanii promocyjnej Przemyśla. Wydało na to ok. 50 tys. zł. - Badania mówią, że 40 proc. kibiców

Skąd się biorą pieniądze w sporcie?

fazy eksperymentów i stał się stałym elementem strategii marketingowej firm, które angażują się w tego typu działania. Blisko 80% badanych podmiotów deklaruje, że posiada długoterminową strategię sponsoringową, z czego niemal połowa planuje stałe inwestycje w sport w perspektywie co najmniej trzech lat

Boks. Joshua kontra Wilder, czyli kiedy poznamy najlepszego pięściarza świata?

Powietkin (32-1, 22 KO), Andrzej Wawrzyk (33-1, 17 KO) (Polak akurat jest zdecodwanie najsłabszy z tego grona) i Luis Ortiz (27-0, 23 KO), ale wszyscy mieli pozytywny wynik na badaniach antydopingowych. Ten ostatni, miał nawet walczyć 4 listopada. Ale od kiedy Kubańczyk drugi raz został przyłapany w

Ekstraklasa w Sport.pl. Dariusz Marzec: To sztuka dla sztuki, żeby co chwilę zmieniać format ligi [ROZMOWA]

, można odnieść wrażenie, że brakuje nam jednego puzzla, żeby ułożyć całość. Będziemy niedługo robić badania marketingowe wśród kibiców, pytać ich jak oni widzą reformę Ekstraklasy, co im się podoba, co nie. Moim zdaniem poziom emocji wzrósł, nie było od dawna tak, że mnóstwo drużyn ma szansę załapać się

Tomasz Dębicki w zarządzie piłkarskiego Zagłębia Lubin

tej dyscypliny pozostał do dziś. Ostatnie lata zawodowe spędziłem w firmie doradczej, gdzie w szerokim zakresie, poza prowadzeniem badań sprawozdań finansowych, specjalizowałem się w projektach doradczych dla spółek z sektora sportowego. Jestem współautorem wszystkich dotychczasowych edycji rankingu

Państwowe spółki muszą pozbyć się klubów

końca roku, by pozbyć się udziałów w klubach. - Kto nie chce się pozbywać klubu, musi udowodnić przez badania marketingowe, że ma z tego zysk. Co więcej, przepisy nakazują rezygnację z finansowania klubu, jeśli okaże się, że spółka Skarbu Państwa przyniesie w danym roku stratę - informuje Adam Hofman

Siatkówka. Manager GKS-u: Jeśli wybór padnie na Piotra Gruszkę, będziemy musieli rozważyć wszystkie opcje

jest tak rozpoznawalny, jak GKS. Badania robione przed strategią sportu, które wykonała Rada Miasta Katowice ewidentnie pokazały, że w stolicy śląska numerem 1 jeśli chodzi o markę jest GKS. Dążono do tego, by stworzyć wielosekcyjny klub, by grało pod jego szyldem wiele dyscyplin i dziś tak właśnie

Kadra Polski to maszyna drukująca pieniądze. Wszyscy zarabiają, ale nie TVP

, marketingowych i telewizyjnych. Rekordowe pieniądze pojawiły się również z dotacji od UEFA i FIFA, które szacowano na około 46,5 miliona złotych. Już teraz wiadomo, że wpływy były wyższe... Rekordowe przychody w ostatnich latach Co ciekawe, za sam awans na ME związek otrzymał około 32 milionów 

ß- Alanina. Czym jest? Jak stosować? Komu pomaga? Dawkowanie?

przeciwdziałają zachwianiu równowagi kwasowo-zasadowej. Jednym z nich jest właśnie karnozyna . Szacuje się, że może zapewniać aż 40 proc. pojemności mięśni szkieletowych. Badania wskazują, że suplementacja ß- Alaniny powoduje zwiększenie stężenia karnozyny w włóknach mięśniowych wolno i

NBA. Jak Jordan miliony zarabia

efekt bardzo umiejętnego wykorzystania wizerunku koszykarza. Marketingowa marka o nazwie "Michael Jordan" żyje i - odpowiednio wspomagana - wciąż się rozwija. W Nike nowe impulsy dają jej młode gwiazdy NBA - Dwyane Wade, Chris Paul i Carmelo Anthony. Eksperci podkreślają, że ogromny wpływ na

Pustki na Pogoni. Czemu zlikwidowano przywileje dla stałych karnetowiczów?

jedzenie kupujemy przez kraty? - dlaczego w dobie różnego rodzaju ankiet, badań klub nie decyduje się na zapytanie strony popytu, dlaczego jako podaż nie natrafiacie na pozytywny odbiór oferty? Myślę, że jest jeszcze wiele innych przyczyn, dla których mamy to, co mamy na stadionie. Panie Prezesie tu nie

Zaskakujące wyniki medialności koszykarskiej Tauron Basket Ligi [ANALIZA]

  Ile pisze się o lidze koszykarskiej? Ciekawe okazują się wyniki analizy marketingowej przygotowanej przez PRESS SERVICE, firmę zajmującą się monitoringiem mediów. Ta przelicza publikacje - prasowe, internetowe, radiowe i telewizyjne - na ekwiwalent reklamowy. Listopad można uznać za

Kluby stracą państwowego sponsora

sponsoring lub posiadanie drużyny przynosi konkretne korzyści wizerunkowe. Kto nie chce pozbywać się klubu, musi udowodnić przez badania marketingowe, że ma z tego zysk. Jednak przepisy nakazują za to rezygnację z finansowania klubu, jeśli okaże się, że spółka skarbu państwa przyniesie w danym roku straty

Stadion Legii zmieni nazwę. Wcale nie na Pepsi Arena

stadionowi nie nadano. To wniosek ze żmudnych badań prowadzonych przez pół roku przez cztery biura stołecznego ratusza, a także Warszawski Ośrodek Sportu i Rekreacji, Muzeum Sportu i Turystyki, Centralne Archiwum Wojskowe, a nawet komendanta stołecznej policji, którego o pomoc poprosili miejscy urzędnicy

Czas na Biczfejs Ostateczny

zrobił pogłębione badania marketingowe wśród Was, albo więcej nawet - jakby, obejrzawszy za dużo razy Incepcję, wkradł się w głąb naszych różowych fantazji i pomysł na reklamę nowych reprezentacyjnych koszulek wykradł właśnie stamtąd.           Jak pisze

Legia się żali, Legia się chwali, Legia zaprasza do współpracy. Jak przebiegło posiedzenie Komisji Sportu przy Łazienkowskiej?

odwiedzanych mediów sportowych w Polsce). Legioniści przede wszystkim mówili jednak o swoich akcjach społecznych takich jak "Kibicuj bez barier", "Kibicuj z klasą", współpracy z Powiślańską Fundacją Społeczną, bezpłatnych badaniach medycznych na stadionie, zbiórkach krwi czy najnowszej

Trener Stomilu w Bundeslidze? Tak, uczy się od najlepszych

odpowiedzialny za marketing. - Pobyt Emila wygląda trochę inaczej niż mój - zaznacza Adam Łopatko. - Bada on struktury marketingowe klubu oraz poznaje to wszystko od strony organizacyjnej. Dowiaduje się także, jak przeprowadzać efektywne działania promocyjne w piłkarskim klubie. Jak przyznaje szkoleniowiec OKS-u

Syprzak: Trener chce we mnie inwestować. Udowodnię, że się nie myli

graliśmy. Wiem, że w tym spotkaniu zaprezentuję się o wiele lepiej niż z Vive. Trener płocczan Manolo Cadenas nie będzie mógł skorzystać z usług Marcina Lijewskiego, który jeszcze w środę będzie trenował indywidualnie. W czwartek ma ćwiczyć już z drużyną, a w piątek czeka go kontrolne badanie. Jeśli nic

Liga wyrzucona do kosza

wynosi marne 15 tys., robić powinna, aby myśleć o wyjściu z zapomnianej przez entuzjastów sportu niszy. Czy lidze jednak na tym zależy? - Na dwóch kolejnych posiedzeniach rady nadzorczej nikt nawet nie chciał obejrzeć specjalnie przygotowanych przez nas prezentacji planów marketingowych na kolejny sezon

Bogusław Cupiał podzieli się Wisłą? Jest chętny do kupna

większościowy, ale i z koniecznością odkupu przez Wisłę, gdyby firmie nie pasowała ta inwestycja. Nie ma sensu kupowania samych udziałów, bo przecież można wcześniej zamówić audyt i przeprowadzić analizy, czy to się opłaca. Wartość marketingowa Badania w klubie są przeprowadzane, ale pod kątem sprawdzenia

Dyrektor marketingu PZPN przyznaje: Zdjęcie godła jak zdrada

możliwe w formie naprasowanki, naszywki, czy Nike musiałoby uszyć nowe stroje? - Podkreślam, że nie ma jeszcze żadnej decyzji w tej sprawie. Rozważamy szereg różnych możliwości działań oraz badamy jakie będą ich konsekwencje. Z jakimi kosztami finansowymi liczy się PZPN w związku ze zmianami? - Nie wiemy

Żadna strategia nie pomoże, gdy nie będzie co dzielić

finansowych na wspieranie sportu profesjonalnego w danym roku, wygląda wyłącznie na przyklepywanie aktualnego stanu posiadania. Marnego stanu, a nie szansy na rozwój poprzez proste, jasne zasady, sprawiedliwe dla wszystkich, których oczekujemy. Ciekawe są badania dołączone do strategii, choć może 502 osoby to

OS1st - kompresja dla wymagających [TEST]

nieco błędnie zakwasami) . fot. Bartosz Goławski Jak ma się do tego nauka? W licznych badaniach wykazano, że stosowanie kompresji pozytywnie wpływa na pułap tlenowy (VO2max) i zmniejszenie ilości mleczanu we krwi bezpośrednio po wysiłku. Są to znaczące, choć pośrednie dowody na skuteczność kompresji na

Zima w klubie żużlowym. "To wcale nie jest sezon ogórkowy"

Kierownik drużyny Krzysztof Orzeł czuwa nad poprawnością podpisywanych kontraktów, wydania kart zgłoszenia zawodników i wszelkich oświadczeń, zebrania licencji na sezon 2013 czy zapisania żużlowców do specjalisty medycyny sportowej na wymagane w Polsce badania. - Ponadto stadion musi przejść

Giro d'Italia - zapowiedź wielkich emocji

Mauro Vegni - dyrektor Giro d'Italia - przez wiele sezonów wytrwale pracował na miano organizatora najciekawszego wyścigu w kolarskim kalendarzu. I chociaż nie był w stanie nadać imprezie marketingowego rozmachu w takim wymiarze, by skutecznie konkurować z Tour de France, to od strony sportowej cel

Czy badania na kibicu żużlowym są potrzebne?

marketingowa ekstraligi (tym ma się zająć poznańska agencja reklamowa Zero,2 Sport). Jak czytamy w oficjalnym komunikacie SE: "(...) Badanie zostało podzielone na dwie części - diagnostyczną i pogłębiającą. W ramach części diagnostycznej przeprowadzone zostaną badania na dwóch próbach reprezentatywnych

Raport Ernst & Young za 2013 rok: Zobowiązania Śląska dziesięciokrotnie przewyższały majątek klubu!

plasuje klub w ligowej czołówce. Nie chodzi także o to, iż wrocławianie w poszczególnych badanych aspektach, czyli efektywności sportowej, medialności czy finansach, zajęli odpowiednio 10., 5. i 10. miejsce w lidze. Czyli dwukrotnie wypadli średnio, a raz nieźle. Chodzi o niektóre stwierdzenia zawarte w

Co jeść, by nie bolało kolano?

wrażenie, że są to doskonale znane wszystkim ogólniki. Jednak najprostsze rozwiązania, nie wiedzieć czemu, są tak rzadko stosowane. Istnieją także badania, które wskazują redukcyjny wpływ diety wegetariańskiej i wegańskiej na występowanie czynników pro zapalnych, a tym samym korzystnie oddziaływają na

Kubica w Rallye du Var. Reklamy Renault F1 Team na aucie Polaka

widząc w nich duży potencjał marketingowy. Rallye du Var: prawdziwy test rajdowych umiejętności Kubicy Dzięki interwencji Jeana-Pascala Dauce z Renault Sport Technologie Kubica otrzymał na Rallye du Var fabryczny samochód Renault, który koncern wykorzystuje w rajdowych mistrzostwach Francji. Auto jest

Ekstraklasa w Sport.pl. Szymon Marciniak idzie drogą Roberta Lewandowskiego. Czy jest gwiazdą ligi?

się na złych decyzjach sędziów. - Widocznie to oparte jest na badaniach marketingowych. Arbitrzy muszą mieć tego świadomość. Zachwyty nad wysoką formą zawodników czy też zespołów są normalne, a pochwał pracy sędziego można się doszukiwać najczęściej w braku dyskusji na ten temat - mówi Zbigniew

Tenis. Ile straci Szarapowa?

klientka zrezygnowała z badania próbki B i przyznała, że brała meldonium w czasie Australian Open. - Chcemy porozmawiać z ITF, zanim podejmie decyzję, ponieważ uważamy, że jest długa lista bardzo łagodzących okoliczności. Ich uwzględnienie spowodowałoby wyraźne zmniejszenie kary - powiedział Haggerty "

Mistrzostwa Europy w piłce ręcznej. Kraków ze sportem za pan brat

dostali wtedy niemałą nagrodę pocieszenia. Jedne z najlepszych drużyn turnieju postanowiły na czas Euro zatrzymać się właśnie w Krakowie. Wraz z reprezentacją Holandii, Anglii i Włoch przyjechał sztab ludzi, ale także rzesza zagranicznych dziennikarzy. - Kiedy po Euro 2012 zrobiono badania, jak podczas

Stadion Legii nie ma nazwy? Teraz będzie się nazywał...

urzędnicy grozili nawet sądem właścicielowi Legii. Odpuścili, gdy ten wyjaśnił, że Pepsi Arena to nie nazwa, lecz "czasowe uprawnienie reklamowo-marketingowe" przyznane sponsorowi. Radny Rzońca w swojej interpelacji zadał proste pytanie: jak nazywa się stadion przy Łazienkowskiej. Sprawę przez pół

Dlaczego NFL jest dwa razy bogatsza niż Premier League?

odpowiedzi na początkowe pytanie jest dotarcie do prawdziwych wyników oglądalności. Okazuje się bowiem, że z tych 1,4 miliarda kibiców angielskiej piłki bardzo niewielki odsetek zasiada przed telewizorami. Niestety, Premier League w przeciwieństwie do NFL nie publikuje danych z badań oglądalności, choć na

?Niech się Widzew przeniesie do Skarżyska-Kamiennej"

zadowoleni i będą czuli się sprawiedliwie potraktowani. Ale gdy powstanie taki klucz, będzie przynajmniej można udowodnić, że jeden klub faktycznie przynosi większe lub mniejsze korzyści promocyjne. Problem polega na tym, że nie wszystkie dyscypliny i kluby prowadzą badania marketingowe. W przypadku

Cały świat szuka dopingu na Jamajce

milionów dolarów. - Pojawiła się duża firma, negocjowaliśmy, potem firma wynajęła agencję marketingową, która sprawdzała, czy to się opłaca. Agencja odradziła kontrakt, bo powiedziała, że wszyscy Jamajczycy mogą nie pojechać na igrzyska w Rio de Janeiro w 2016 r. z powodu dopingu. Przecież to bzdury

Kibic siatkarski w garniturze

badań, na meczach AZS najwięcej jest ludzi w przedziale wiekowym od 19 do 24 lat (34 proc.), a więc przede wszystkim studentów (76 proc.). - Politechnika to przecież drużyna akademicka - tłumaczy Jolanta Dolecka, prezes klubu. - Stąd to przywiązanie właśnie do naszej drużyny. Gros kibiców zna się z

2013 na stadionie bez koncertów i wielkich imprez. A 2014?

co ten stadion budowano? Widziałem badania sondażowe, z których wynika, że 86 proc. mieszkańców jest dumnych z tego, że taki nowoczesny stadion powstał. Stadion nie jest tylko budynkiem. On pełni funkcję miastotwórczą. Ale nie jest w pełni wykorzystywany. Co dwa tygodnie na stadionie gra Śląsk

Suplementy dla biegaczy - czy warto po nie sięgać?

-mineralne, odżywki potreningowe, czy regeneratory stawów. Szkopuł tkwi jednak w tym, że pomimo ogromnej różnorodności i dostępności owych specyfików spora cześć z nich jest jedynie tanim chwytem marketingowym o skuteczności działania porównywalnej z placebo. Na temat najpopularniejszych odżywek

Zielonogórski Cinkciarz.pl sponsoruje Chicago Bulls! [WIDEO]

NBA, notuje blisko 3 miliony odsłon miesięcznie. Drużyna ma też ponad 21 milionów fanów w mediach społecznościowych. NBA jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych światowych marek. W międzynarodowym badaniu obejmującym 18 państw została uznana za najważniejszą amerykańską ligę sportową. Media

Doping w Rosji. ARD: 99 proc. najlepszych sportowców bierze. Sawinowa: to nasz system

cię na badanie, też nie trać spokoju. - Dostaniesz tam różowy formularz, prześlij mi numer formularza i zaśnij bez nerwów - miał mówić jednej z rosyjskich zawodniczek Siergiej Portugalow, szef komisji medycznej związku lekkoatletycznego. Portugalow przepracował kawał życia w sowieckim sporcie, jeszcze

Sosnowski: Szkoda, że to nie ja walczę z Adamkiem

prostu marketingowe przedsięwzięcie nastawione głównie na pieniądze? - Gala Polsat Boxing Night zmienia formułę - we wcześniejszych edycjach walczyli wyłącznie Polacy. A rynek polskich pięściarzy jest mały i ograniczony, dlatego teraz formuła objęła również walki polsko-zagraniczne. Starcie wieczoru

Witold Bańka: Nie ma magicznych rozwiązań. Środowisko musi zacząć pracować

skarbu państwa w to wydarzenie pokazują, że ta dyscyplina ma potencjał. To przecież nie było tak, że chodziliśmy i błagaliśmy: pomóżcie, bo są mistrzostwa świata. Część spółek zobaczyła, że to jest widowiskowa dyscyplina, na której można budować potencjał marketingowy. Ale zdradzę też ciekawostkę

FIFA. O dwóch takich, co sprzedawali mundiale i igrzyska

Sport.pl w mocno nieoficjalnej wersji... Polub nas na Facebooku » Sensacji nie ma, bo o piłkarskich działaczach korumpowanych przez International Sports and Leisure prasa donosiła od lat. Firma pośredniczyła w sprzedaży praw telewizyjnych i marketingowych do mistrzostw świata. Jej oferty

Siatkarze AZS o budżet klubu mogą być spokojni

olsztyńskimi siatkarzami, bo prócz tego, że to wspaniała dyscyplina sportu, to może za tym iść oczekiwany efekt marketingowy. Szczerze mówiąc, to nie wiemy, czego możemy się spodziewać po tej umowie, ale profesjonalizm władz tego klubu zrobił na nas duże wrażenie. We wtorek podczas podpisania umowy

Opolanka tłumaczy księgę FIFA. A czasem też filmy erotyczne

Ma 43 lata, syna, trzy psy i firmę, którą prowadzi wraz z partnerem. Język angielski, zarówno w arystokratycznej brytyjskiej formie, jak i wyluzowanej amerykańskiej, nie ma przed nią tajemnic. Stąd ponad 30 przetłumaczonych książek na jej koncie i wielka liczba zleceń z branży marketingowej. I to

Korupcja w FIFA. Wybory zgodnie z planem, bez zmiany gospodarzy MŚ

dziewięciu działaczy. Według "New York Timesa" zarzuca im się m.in. wymuszenia, pranie pieniędzy, oszustwa finansowe z wykorzystaniem technologii informatycznych. Przedstawiciel szwajcarskiego sądu powiedział, że chodzi m.in. o przetargi związane ze sprzedażą praw telewizyjnych, marketingowych i

Neymar nowym królem Barcelony. Już wiadomo, jak ta drużyna może wyglądać bez Messiego

ok. 16 mln dolarów w związku z transferem do Barcelony. Reszta to zaległe podatki z tytułu praw wizerunkowych i marketingowych w latach 2011-2013, czyli zanim piłkarz wyjechał do klubu z Katalonii oraz kary za oszustwa podatkowe. Ojciec Neymara tłumaczy, że zawsze działał uczciwie, ale jego głos

Tomasz Pasieczny, dyrektor sportowy Cracovii: W Myanmarze działacze tłumaczyli dokumenty za pomocą Google'a

. Opowiadano nam o pozyskiwaniu zawodników, ale też o kampaniach marketingowych. Gdy Carlos Tevez przychodził do klubu postawiono na billboard o treści "Witamy w Manchesterze". Potem okazało się, że tanim kosztem zrobili sobie reklamę na całym świecie: pokazywali nam wycinki z gazet w Peru czy

Pierwszy mecz na Baltic Arenie Lechia zagra z Juventusem

Lechii Maciej Turnowiecki. I rzeczywiście pozyskanie do współpracy tak uznanej na całym świecie firmy, jest niewątpliwie sukcesem klubu. Sportfive to jedna z największych na świecie firm zajmująca się obrotem prawami telewizyjnymi i marketingowymi w sporcie, głównie piłce nożnej (patrz ramka). Na Polskim

Dziesięć rzeczy, które warto wiedzieć o koszulkowym biznesie w sporcie

szacunkowe, oparte na badaniach marketingowych. 1. Cristiano Ronaldo (Portugalia/Real Madryt) 2. Lionel Messi (Argentyna/FC Barcelona) 3. Mesut Ozil (Niemcy/Arsenal) 4. Robin van Persie (Holandia/Manchester United) 5. Wayne Rooney (Anglia/Manchester United) 6. Gareth Bale (Walia/Real Madryt) 7. Zlatan

Kolarstwo górskie. Mistrzyni świata przeniesie się do Polski?

Terezy Hurikovej, gwiazdy magazynów rowerowych w Europie. Obecnie jeździ we Włoszech, ale do CCC wysyłała już zapytanie o kontrakt, co potwierdził trener tej grupy Andrzej Piątek. W przypadku kolarskich transferów, oprócz wyników sportowych, najistotniejsze są wyniki badań lekarskich. - Czy to Kalentiewa

Kiedrosport. All Blacks już nie są święci

przeprowadzeniu badań rynkowych. Wynikało z nich, że jedynie ok. 5 proc. respondentów jest przeciwnych reklamie na koszulkach. Mniejszość, choć jak zwykle w takich przypadkach bardziej krzykliwa i zaangażowana niż obojętna większość, nie mogła wpłynąć na decyzję. Zwłaszcza że - jeśli wierzyć doniesieniom prasowym

Prezes Lotosu Trefl Gdańsk Piotr Należyty: Od tej drużyny oczekujemy więcej [CZĘŚĆ 2]

, jak to wygląda. Na podstawie obserwacji i wyników badań określimy strategię marketingową, którą będziemy realizować. Jestem głęboko przekonany, że ona w ciągu kilku, kilkunastu miesięcy zacznie przynosić pierwsze efekty. Po raz kolejny posłużę się przykładem z zagranicy, konkretnie z amerykańskiej

Rosja, fabryka dopingu

, robiono mu przed wyjazdem badanie sprawdzające. W przypadku Rodczenkowa nic już zdziwić nie może. Szef moskiewskiego laboratorium został w 2011 r. aresztowany pod zarzutem rozprowadzania środków dopingujących, ale śledztwo umorzono po 16 miesiącach. Mniej szczęścia miała siostra Rodczenkowa, Marina, była